1.6

The Moment After 2: The Awakening

Uppföljare till The Moment After, i vilken alla kristna blev uppryckta till himlen. De som blev omvända därefter blev förföljda. En av dem var förre FBI-agenten Adam, som nu lyckas fly från vägen till fängelset, och tar kontakt på nytt med sin vän och mentor Jakob Krause och dennes församling, men den Globala Alliansen är ute efter dem och FBI skickar Adams före detta vän och kollega Charles för att hitta Adam och Krause.

Originaltitel The Moment After 2: The Awakening
Regissör Wes Llewellyn
Manus Amanda Llewellyn
Genre 2000-tal, Familjefilm, Thriller
Skådespelare Kevin Downes, David A R White, Brad Heller, Monte Rex Perlin, David Pires, Andrea Logan White, Lonnie Colón, DeAnne Bonneau, Dr Asad Farr

Christofer
2013-03-20
Manuset var tyvärr betydligt tunnare än jag trodde, hade förhoppningar på en hyftsat intressant upplösning men blev rejält besviken. Slutet var av C-filmskaraktär, så illa var det. Sammantaget blir det 2- eftersom det ändå fanns ett visst underhållningsvärde ändå och därför vill jag inte såga det rakt av.
NoWireHangers
2009-04-29
känns som budgeten varit högre än i ettan men mindre intressant story. blir lite väl mycket kristna moralpredikningar, vilket iofs är att vänta med tanke på handlingen. svag tvåa.