2.2

The Moth Diaries

En tonårig flicka på en internatskola misstänker att hennes rumskompis är en vampyr.

Originaltitel The Moth Diaries
Regissör Mary Harron
Manus Mary Harron
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Scott Speedman, Lily Cole, Sarah Bolger, Sarah Gadon, Valerie Tian, Judy Parfitt, Melissa Farman, Anne Day-Jones, Laurence Hamelin

päronanton
2019-10-26
Vet inte riktigt vad jag ska sätta för betyg, men det fick bli en trea. Den är okej. Det känns som den saknar något.
päronanton
2019-10-26
lucius
2017-05-27
Inte mycket som fördjupas i den här filmen. Ytliga karaktärer, bakgrundshistorier och motiv. Känns som att allt krut lagts på att föra en ganska torftig handling framåt utan att man vågat stanna på vägen. Ganska amatörmässigt filmberättande faktiskt, eller kanske för producerat för marknaden.
LuxLisbon2
2015-08-29
Sog. Lagom hjarndod och mysig efter en lang dag nar du knappt kan halla dig vaken dock. Skitmanus och noll originalitet. Men mysiga miljöer och kraver inget av tittaren alls.
beatrs_
2013-12-21
Kan inte kalla detta för skräck...
SalotSar
2013-07-29
Lovande internatfilm. De riktigt tjusiga skoluniformerna förstärker känslan, men sedan händer inte mycket. Det maler på och ärligt talat vet man inte vad det ska landa i och plötsligt var det slut. Nej, 85 minuter skolmode skulle inte ens Jan Björklund stå ut med. Lite mer vill vi ha,
Zipper
2013-05-27
Kan inte fatta att samma regissör gjort den briljanta filmatiseringen av American Psycho. Kan inte fatta!
Bakfia
2013-05-05
Konstig från början till slut...
linkan1982
2012-12-12
Svårt att säga riktigt konkret vad man tycker. Men den var ju inte dålig, eftersom man fortsatte se den pga att man ville se hela! Funkade. Men kanske inte skräckfilm... mera... drama med inslag av mystery

2012-11-06
Började ganska lovande. Men att kalla detta för skräck är missvisande. Finns ingen vidare spänning och det känns som att allt bara rann ut i sanden. Ett riktigt sömnpiller. 2/10.