2.6

The Mountain Between Us

Två främlingar blir strandsatta efter en tragisk flygkrasch och måste nu samarbeta för att överleva i den extrema snön på en avlägsen bergstopp.

Originaltitel The Mountain Between Us
Regissör Hany Abu-Assad
Manus J Mills Goodloe, Chris Weitz
Genre Äventyr, Drama, Action, Romantik, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kate Winslet, Idris Elba, Beau Bridges, Dermot Mulroney, Linda Sorensen, Vincent Gale, Marci T House, Lee Majdoub

AsianDawn
2020-03-19
Kommer inte att vinna något pris för bästa actionfilm, men trots sitt låga tempo är det ändå en historia som växer sig stark.
2019-07-06
Jag lockas sällan av den här typen av olycksfilmer och så även här. Tycker mest det blir krystat istället för spännande och rafflande. Även karaktärernas konflikter och så blir tröttsamma. Jag får aldrig någon riktigt känsla för vare sig karaktärer eller känslor. Men, skådespelarna och musiken osv lyckas ändå skapa en stämning som håller mig inne på något sätt. Så även om händelseförlopp och så inte funkar för mig så lyckas filmen få mig att känna något lite speciellt. Det räcker till en klar tvåa som ändå är ganska stark, även om trean aldrig är på tal.
Christofer
2019-03-04
En hyfsad histora tycker jag ändå, även om det inte blev riktigt så gripande som jag hade väntat mig. Nog hade man kunnat slipa på manuset en aning till iofs. 3-
Powha
2018-09-24
Riktigt fail när karaktärerna fryser och hunden ligger och flåsar.
Zipper
2018-09-22
Miljöerna är snygga men det tänder aldrig till mellan skådespelarna och känslomässigt är den rätt platt.
2018-08-10
Den verkar dissas hårt. Fullt så dålig tycker jag inte den är även om den har brister både som överlevnadsfilm och kärlekshistoria. Men som ett äventyrsdrama en slö torsdagskväll fungerade den fint.
abnormal
2018-05-06
Ytlig film av vad som hade kunnat förevisas mer känslomässigt och djupt. Något riktigt engagemang känner jag tyvärr inte.

2018-03-04
Tantsnusk utan nerv. Dålig kemi mellan huvudrollsinnehavarna och det känns som att de aldrig riktigt led i sin kamp. Och hunden! Störigt med en energisk, glad välnärd hund hela tiden.
Robkiller
2018-02-28
Överlevnadsdrama. Förvisso kända skådespelare, men rullar mest på utan att ta sig. I slutändan så fanns det väl inte mycket mening med att se detta alls.
Pyong
2018-01-31
Med tanke på att vi har två alldeles utmärkta skådespelare i en film tillsammans så borde den ha varit betydligt bättre. Som en överlevnadsfilm misslyckas den fullkomligt då den saknar i princip allt som den typen av film behöver för att bli bra, som drama faller den fullkomligt platt då den inte ger dig någon anledning att investera i den känslomässigt, och som romantik misslyckas den fullkomligt då romansen är så otrolig och plötslig så att hälften kunde varit nog. Och detta är bara grundpelarna, detta är utan att nämna alla tabbar. Men, med det sagt, den är inte fullt ut värdelös; skådespelet är bra utifrån vad de haft att jobba med och vissa av scenerna var väl filmade, samt så fanns där ett visst underhållningsvärde. Tyvärr så ger det enbart en svag tvåa, särskilt med tanke på att det finns en lång rad betydligt bättre gjorda filmer i samma kategori.