3.3

The Mule

Earl Stone, en fattig och ensam man i 80-årsåldern, blir erbjuden ett jobb som chaufför. Det låter enkelt, men vad Earl inte vet är att han precis har tagit jobbet som knarkkurir åt den mexikanska kartellen. Han gör det bra ? så bra att han får större leveranser och blir tilldelad en handler. Han är dock inte den enda som håller koll på Earl då han också hamnat på den hårdföre DEA-agenten Colin Bates radar.

Originaltitel The Mule
Regissör Clint Eastwood
Manus Nick Schenk
Genre Kriminalare, Thriller, Drama, 2010-tal
Skådespelare Clint Eastwood, Bradley Cooper, Laurence Fishburne, Michael Peña, Dianne Wiest, Ignacio Serricchio, Andy Garcia, Taissa Farmiga, Alison Eastwood, Richard Herd, Lobo Sebastian, Manny Montana, Noel Gugliemi, Robert LaSardo, Clifton Collins Jr, Loren Dean

2019-09-26
En i grunden rätt menlös film, men Eastwood är Eastwood och han har knappast något mer att bevisa, men än mer att ge. Hans åldring som glider runt i det "nya" samhället är klart sevärd och underhållande. Om detta blir hans sista film som vare sig regissör eller skådis avgår legenden med flaggan hissad.
asasae
2019-07-31
Välspelat och sevärt, med ett gott underhållningsvärde. En trevlig film i god kvalite.
mammene
2019-06-17
Ingen skulle göra den här rollen mer rättvisa än Clintan själv, det är mycket underhållande att se honom i hans färd, både utan och innan. Hans lek med tuffingarna är en stor del av behållningen och det vore inte Clintan om han inte fick spela på känslor, en film för mig definitivt, så fyran är stabil.
StureStenhög
2019-06-16
Clintan kan leverera än. Som regissör finns det nog andra som hade kunnat göra det här minst lika bra, men som skådespelare kan ingen matcha honom i en sådan här roll. Att se honom försöka navigera genom den här världen är filmens stora behållning, och det blir väldigt underhållande. Annars är den lite klumpigt berättad på sina ställen, och Clintan har ju gjort filmer om frånvarande fäder förr, så den delen känns kanske inte så spännande. Man får ju dock känslan av en herre som vet att han ska snart ska lämna in, så han kunde inte bry sig mindre om vad folk säger och bara gör den film han vill, och det gör han helt rätt i
ilw
2019-05-18
Tråkig och gubbsjuk. Bye bye clintan.
Hanness
2019-05-18
Clint Eastwoods filmer är alltid sevärda.
BarryHero
2019-04-20
Clint Eastwood är fortsatt karismatisk vid en ålder av 88 och frågan är om detta inte är sista gången vi ser honom i en filmroll. Rätt härlig roadmovie med både hjärta och humor.
Jannebanan
2019-03-22
Svag 4:a på denna. Clintan sköter sig bra även om åldern sedan länge har tagit ut sin rätt. Drogpoliserna genom hela filmen känns påklistrade och inte på riktigt.
PeterTheW
2019-03-21
Svaaaag trea. På sätt och vis underhållande och känslosam, samtidigt oerhört gubbsjuk på ett sätt som inte går att bortse från.
shitstorm
2019-03-21