The Mule

Earl Stone, en fattig och ensam man i 80-årsåldern, blir erbjuden ett jobb som chaufför. Det låter enkelt, men vad Earl inte vet är att han precis har tagit jobbet som knarkkurir åt den mexikanska kartellen. Han gör det bra ? så bra att han får större leveranser och blir tilldelad en handler. Han är dock inte den enda som håller koll på Earl då han också hamnat på den hårdföre DEA-agenten Colin Bates radar.

Originaltitel The Mule
Regissör Clint Eastwood
Manus Nick Schenk
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Clint Eastwood, Bradley Cooper, Laurence Fishburne, Michael Peña, Dianne Wiest, Ignacio Serricchio, Andy Garcia, Taissa Farmiga, Alison Eastwood, Richard Herd, Lobo Sebastian, Manny Montana, Noel Gugliemi, Robert LaSardo, Clifton Collins Jr, Loren Dean

matsymats
2020-11-06
Fy fan vad dumt.
Albion
2020-11-03
Dramakomedi, men jag har problem med kombinationen komedi o knark. Det blir vajsing och sänder lustiga signaler. Och för övrigt är historien blasé och berättas ganska trögt. Betyget stannar på en 2;a
Djason
2020-11-02
Clintan förvandlar denna rätt slätstrukna film till en intressant rulle.
Commandante
2020-09-27
En given trea. Skurkarna känns lite för snälla, Clintan lite för lättlurad och familjebudskapet lite för klyschigt framfört.
Visse93
2020-07-29
Clint Eastwood vet fortfarande hur man gör film. Mycket bra film!
Stan
2020-03-14
jävligt skön clintan. men mycket breaking bad-vibbar
2020-03-07
Charmig men rätt så slätstruken film som skulle vara ytterst lättglömd om det inte vore för Clintans karisma. (7+/15)
Sopranos
2020-03-06