2.9

Mupparna

På semester i Los Angeles upptäcker Walter, världens största mupp-fan, och hans vänner Gary och Mary från Smalltown, USA, att oljemagnaten Tex Richman har planer på att riva Mupparnas teater och borra efter olja på platsen.

Originaltitel The Muppets
Regissör James Bobin
Manus Jason Segel, Nicholas Stoller
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Amy Adams, Jason Segel, Chris Cooper, Rashida Jones, Alan Arkin, Jim Parsons, Kristen Schaal, Jack Black, Peter Linz (röst), Steve Whitmire (röst), Eric Jacobson (röst), Dave Goelz (röst), Matt Vogel (röst), Bill Barretta (röst), David Rudman (röst)

Skapad 2019-12-07 av Stygga-Vargen
De klassiska karaktärerna i Mupparna introducerades i TV-serien The Muppet Show som hade premiär år 1976 och de hänger fortfarande med - som Chucky säger i filmen Bride of Chucky: "A true classic...   Läs mer »

2018-03-06
Helmysig film!
Rymdis
2017-04-16
Den jobbar väldigt mycket med nostalgi, men det är nostalgi som funkar för mig.
AsianDawn
2016-10-09
Värd att kolla på bara för att få se svenske kocken som ninja, men rätt trivsam och småkul i övrigt också.
Norpan0
2015-03-18
MYCKET bättre än Mupparnas första film från 1979.
yrkeschaufföre
2015-03-14
Jag har sett den innan men glömt å betygsätta den. Helt okej för en vuxen men funkar nog bättre med barn. Lagom mycket sång och lagom mycket Jack Black. Zach G har fått en passande roll.
koko
2015-03-14
Jag ÄLSKAR Mupparna. Animal är min husgud. Min kärlek till Mupparna höjer denna filmen från en tre till en fyra.
2015-01-11
Mupparna var aldrig en stor del av min barndom så utifrån det har jag tidigare sett ytterst lite om dem men jag är ändå välbekant med de mest framträdande karaktärerna. Filmen börjar i sanslöst härligt och energiskt sätt och jag fullständigt älskar de första 20 minuterna. Därefter kommer 20 min som jag också tycker väldigt mycket om men sedan tappade jag mer och mer intresse för filmen. Så kul är inte mupparna att jag orkar se en hel film med dem. Sångnumrerna är dock riktigt bra. 3+
AlbinWesley
2014-10-28
Jag hade inte riktigt anat att den skulle vara såhär himla bra. Väldigt rolig, smart och hemskt snygg både vad gäller dockorna, scenografin i övrigt och för all del fotot. Metaaspekterna är kanske roligare än någonsin, nästan i alla fall. Nä men fantastiskt alltså, Gud va kul att den va så bra.
gubbenviktor
2013-05-07
Jag trodde inte mupparna var så tråkiga.
MaxMackan
2013-01-31
Underbar! Fantastisk humor och hjärtevärmande. Och man älskar ju mupparna. Tappar väl lite i andra halvan, där det plötsligt blev väl klyschigt ett tag, men på det hela taget är det roligt. Särskilt hur de hela tiden hämtar humorn i våra förväntningar. Smart för att vara en barnfilm.