The Naked Kiss

Horan Kelly hamnar i småstaden Grantville och bestämmer sig för att börja ett nytt liv. Hon får anställning på ett barnsjukhus och förälskar sig i den rika playboyen Grant.

Originaltitel The Naked Kiss
Regissör Samuel Fuller
Manus Samuel Fuller
Genre Drama, 60-tal
Skådespelare Constance Towers, Anthony Eisley, Michael Dante, Virginia Grey, Patsy Kelly, Betty Bronson, Marie Devereux, Karen Conrad

hsimpson
2021-05-26
Precis som Shock Corridor är den lite väl ojämn. Det finns mycket att gilla skarpt här, men överlag är den bara helt okej.
MrsSmiths
2015-03-24
Gillar det lite b-iga stämningen. Å hon är en oväntad rollfigur. Det gillar jag mest av alt.
precineadd
2013-12-17
otroligt djärv och intelligent film före sin tid, omöjlig och orättvis att bedöma som "underhållning" med moderna förväntningar
Fuzzy
2012-04-23
Oj vilken besvikelse. En film som verkligen är som en bergochdalbana, en i trä som knakar oroväckande mycket under åkturens gång. Det finns en B-känsla över den som gör att den känns ganska hafsig och orkeslös. I vissa scener, som i inledningsscenen och även sången, så blixtrar den till riktigt ordentligt. Men i övrigt klarar den inte riktigt att övertyga. Slutscenen känns både framstressad, diffus och inte speciellt trovärdig. Synd herr Fuller, det som kunde blivit så bra.
Mizar
2011-12-11
Bra story och huvudrollen, med sina raseriutbrott, är underbar. Men det brister lite i trovärdighet i slutändan.
kungkalas
2011-08-22
Jag håller med Kirk Douglas, mycket märklig film - det nämnda ögonblicket var dessutom sjukt obehagligt. Tuff inledningsscen också. I övrigt var filmen stundtals ganska seg och i vissa avseenden riktigt korkad, men det udda temat och upplägget gjorde den ändå intressant nog för att få en trea.
Czechflash
2009-11-19
Inget att hänga i julgranen under första halvan, men tar sig fint under sista halvtimmen eller så då ploten tar fart på allvar. Synd bara att den inte kunde vara intressant rakt igenom för potential hade den.
ItalyErik
2009-07-30
Grymt bra b-films melodram med schyst plot, teatraliskt spel och överdådig musik. Bättre än Fullers skeva Shock Corridor som förvisso är bra den med.
Karl_jv
2007-04-17