2.8

Igla

Moro återvänder till Alma-Ata för att försöka få tillbaka pengar Spartak är skyldig honom. Han passar på att samtidigt besöka sin förra flickvän, för att upptäcka att hon blivit morfinmissbrukare. Han bestämmer sig för att hjälpa henne bli ren, och samtidigt bekämpa den lokala drogmaffian.

Originaltitel Igla
Alternativ titel The needle
Regissör Rashid Nugmanov
Manus Aleksandr Baranov, Bakhyt Kilibajev
Genre 80-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Aleksandr Bashirov, Viktor Tsoj, Marina Smirnova, Pjotr Mamonov, Arkhimed Iskakov

Slowdive2
2013-02-24
I det stora hela upplevde jag filmen som dekadent. Känner igen delar av mitt eget liv, i synnerhet det atomiserande som även vårt samhälle genomgick under 80-talet och framåt. Jag njuter av vissa scener ur estetisk synvinkel, liksom det emellanåt flummiga soundtracket. Dessa njutbara delar svämmas dock över 80tals grejer. Jag tror inte jag förstår varför det är som att filmen står och väger mellan action och alternativfilm.
kritbrun
2012-03-23
Jag vill så gärna tycka om den! Mycket frän visuellt och många konstiga och snygga scener. Tyvärr är den alldeles för substanslös. Plus för riktigt bra musik. Кино är Rysslands svar på Imperiet.

2011-10-30
Ruskigt svag tvåa, för jag ville ju i alla fall se klart. Uselt skådespel och ruskigt tramsig story.