3.3

The Net

En nordkoreansk fiskare misstänks vara en spion när hans båt driver in i sydkoreanska vatten.

Originaltitel Geumul
Regissör Kim Ki-Duk
Manus Kim Ki-Duk
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Kim Young-min, Park Ji-il, Ryoo Seung-bum, Choi Gwi-hwa, Jeong Ha-dam, Lee Won-geun, Sung Hyun-ah

KyLLo
2018-09-23
Ett magstarkt kriminaldrama om den vanliga människan kontra myndigheter, med den infekterade konflikten mellan Syd- och Nordkorea ständigt närvarande. Skapligt intressant, stundtals våldsam och väldigt svart humor som ska väga upp det tragiska i filmen. Det är väl inte en film för riktigt alla, men själv gillar jag när det inte är helt utstakat och filmskapare vågar ta ut svängarna.
MetalJukebox
2017-02-07
Av någon anledning så stör det mig att majoriteten av ensemblen är väldigt högljudda och gapiga hela tiden. Annars en bra film.
BrutusBeefcake
2017-02-07
Kim Ki-duk slår en oväntad jackpot. En originell och berörande historia som aldrig slutar att vara intressant. Skådespelet är helt fantastiskt från samtliga inblandade. Nu är Kim äntligen tillbaka i form igen! (14/15)