3.2

The Nice Guys

Två privatdetektiver undersöker en porrstjärnas självmord i 1970-talets Los Angeles och börjar nysta upp en konspiration.

Originaltitel The Nice Guys
Regissör Shane Black
Manus Shane Black, Anthony Bagarozzi
Genre Action, Komedi, Mysterium, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Russell Crowe, Ryan Gosling, Angourie Rice, Matt Bomer, Margaret Qualley, Yaya DaCosta, Keith David, Beau Knapp, Lois Smith, Murielle Telio, Gil Gerard, Daisy Tahan, Kim Basinger, Jack Kilmer, Ty Simpkins

Tolkana
2019-10-11
Helt ok, men tappar mot slutet.
KyLLo
2018-06-09
En annorlunda och händelserik film som inte är politiskt korrekt, vilket ofta är en fördel när det kommer till att väcka intresse. Stundtals både intressant och underhållande. Bra skådespelarinsatser. Något som många säkert inte tänker på är den fina färgsättningen som är väl avvägd. Till nackdelarna hör att den är ojämn och att den tenderar åt det fåniga hållet. Saknar den riktiga spetsen.
Snyggsomfan
2018-06-07
Pissfilm. Även om den knappast aspirerar på att vara realistisk så är actionscenerna så löjligt orealistiska och ungens reaktioner i olika situationer helt absurda. För att inte nämna att handlingen suger.
2018-03-14
Flortunt manus med hål som en schweizerost. Lägg till beige humor och en brådmogen unge, så kan ni gissa vad klockan är slagen. Men det finns även en del positivt att säga om filmen. Dels har den några riktigt roliga sekvenser, dels - och detta är verkligen anmärkningsvärt - är detta den första film som jag någonsin har sett där varken den trista humorn eller den brådmogna ungen är så störande att jag blir förbannad. (5+/15)
abnormal
2017-12-17
Ser verkligen inte vad folk gillar med den här filmen. Platt, tråkig och helt orimlig handling. Väldigt trött och förutsägbar humor.
2017-10-28
92axha10
2017-10-24
Precis såhär man gör polispolarefilmer. Smart, rolig och intensiv.
Asmorod
2017-08-22
På sant svenskt manér: Alldeles lagom perfekt.
Portugallien
2017-07-20