3.1

The Nile Hilton Incident

Den korrumperade polisen Noredin hade kunnat göra det enkelt för sig, tagit emot en muta för att sopa igen spåren efter en rik politiker som setts lämna en mordplats och tysta det enda vittnet, en sudanesisk flykting. Men när Noredin fortsätter sina efterforskningar tvingas han konfrontera en hänsynslös värld som han själv bidragit till att skapa. För första gången i sin karriär bestämmer han sig för att göra allt rätt.

Originaltitel The Nile Hilton Incident
Regissör Tarik Saleh
Manus Tarik Saleh
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Fares Fares, Mari Malek, Yasser Ali Maher, Ahmed Selim, Slimane Dazi, Hania Amar, Hichem Yacoubi, Mohamed Yousry, Mohamed Sanaaeldin Shafie, Ahmed Khairy, Ahmed Abdelhamid Hefny, Nael Ali, Ger Duany, Ashraf Tolba, Zoubir Amimi, Rebecca Simonsson

svältaren
2022-12-03
En svensk Serpico? Nåja, lite i rörigaste laget, men den tog sig.
Ful_fisk
2022-11-15
Stämningsfull och rätt spännande. Känns lite som en gammal noir-deckare med rätt känsla för sjaskighet och korruption. Vet inte om jag fick ihop alla trådarna på slutet, men vill ändå inte riktigt sänka betygsfyran till en trea.
Albion
2020-10-03
En bra samproduktion som på det hela känns ganska lyckad. En tät intrig i genuina miljöer med en duktig Fares Fares borgar för fin underhållning. Det blir lite rörigt emellanåt och trampar lite vatten dessutom ibland men betyget räcker fint till en svag 4;a, dvs 4-
Xeno
2020-06-15
Segt och tråkigt. Tyvärr. Hade större förhoppningar.
PeterTheW
2019-01-28
Stort plus för prestationer och miljöer, men segt tempo och halvtråkig story.
Jompalompier
2019-01-24
En helt okej rulle, häftiga miljöer men att den skulle vinna framför The Square är ju ett skämt.
labi
2018-06-04
Fares Fares är väl värd sin guldbagge. Hur den här filmen kunde bedömas vara bättre än "The Square" är dock för mig en gåta. En smärre skandal faktiskt. Helt OK, men "The Square" är ju mästerlig.
Muhammed
2018-06-01
Bra skildring av korruption i ett fattigt land. Fattiga snutar är farliga snutar. Upplösningen lite av ryska Babuschka.
GodofThunder
2018-05-11
Bra skriven och Fares Fares kämpar på. Det är så korrupt att Gotham City kan slänga sig i väggen. Men den känns lite ofärdig på något sätt.
haajen
2018-03-26
En helt okej snutrulle vars story inte är så originell, filmen lever på miljöerna som är bra skildrade.