2.3

The Nude Restaurant

Andy Warhol spelade in The Nude Restaurant på en enda dag i New York-restaurangen Mad Hatter. Viva spelar den g-stringade servitrisen som serverar de manliga kunderna, även dom enbart klädda i g-strings. Taylor Mead spelar munspel, Julian Burroughs och Brigid Berlin badar badkar och Viva håller en monolog om sin katolska uppfostran.

Originaltitel The Nude Restaurant
Regissör Andy Warhol
Manus Andy Warhol
Genre 60-tal
Skådespelare Brigid Berlin, Julian Burroughs, Taylor Mead, Allen Midgette, Ingrid Superstar, Viva, Louis Waldon

FarbrorKit
2011-11-24
Den blev fan aldrig så tråkig som jag tänkte att den skulle bli. Jag vet inte om det var för att jag hade förväntat mig något riktigt jävla pissdåligt, men det här var ändå okej. Stroboskopklippningen är rätt störig men det är ändå såpass sköna personer att det kändes värt det.
Sznax
2011-11-23
Lite intressant men mestadels oerhört tråkig film om ingenting egentligen. Det är alltid intressant att höra folk berätta saker, men Warhols effekter stör också väldigt mycket. Betyg 3.6
Tonti
2011-11-22
Det är helt okej intressant när hon som tydligen heter Viva drar historier in i kameran. Annars är det en ofta väldigt tråkig film kan man tycka.