The Nun

När en ung nunna tar sitt eget liv på ett kloster i Rumänien, skickar Vatikanen en hemsökt präst och lärlingen för att utreda fallet.

Originaltitel The Nun
Regissör Corin Hardy
Manus Gary Dauberman
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Demián Bichir, Taissa Farmiga, Jonas Bloquet, Bonnie Aarons, Ingrid Bisu, Charlotte Hope, Sandra Teles, August Maturo, Jack Falk, Lynnette Gaza, Ani Sava, Michael Smiley, Gabrielle Downey, David Horovitch, Tudor Munteanu, Lili Bordán, Scarlett Hicks

Murvel48
2020-07-18
Kvasireligiöst hokuspokus av standardmodell - men en svag tvåa kan den vara värd.
Andreas_
2020-03-18
Sömnpiller av deluxe varianten, riktigt skräp som det mesta är inom skräckgenren idag, nunnan karaktären kommer från conjuring 2 filmen och var lite små läskig, när samma demon karaktär får en egen spin off film så blev det genast pannkaka, nån enstaka scen som är lite nervig, annars ren dynga, gillar dock hur the nun ser ut, hennes utseende är obehagligare än filmen i sig och skådisarna är helt okej, vilket räddar betyget från att bli en svag 1:a, så betyget blir då en stark 1:a men fortfarande inget jag kommer att komma ihåg eller rekommendera någon stackare att slösa tid på, utan James Wans touch så har inte dessa spin off filmer mycket att komma med, Annabelle var minst lika kass som är en annan spin off film på conjuring.
vonadel
2019-12-03
Oj, vad hatad denna är. Eftersom jag gick in med det i åtanke, så blev den ändå bättre än vad jag förväntad mig. Var ändå en del bra scener, och ganska bra stämning. Sen håller den kanske inte hela vägen. 5/10
NoWireHangers
2019-11-23
Att det finns en och annan välgjord scen hjälper inte när storyn är så tråkig och långsam.
Maduson
2019-10-13
Vad hände här egentligen? Maken på sämre skit får man leta långt och länge för. Det enda den här ruskigt dåliga filmen utan någon som helst handling bevisar är att skräcknunnan gör sig allra bäst som ett skrämmande mysterium i bakgrunden likt hon gjorde i Conjuring, man vill liksom inte veta mer om henne, se mer av henne eller ens i helvete höra henne PRATA för den delen. Mystiken och det obehagliga med henne förtogs för varje scen hon var med i. Och med filmen slutade hon i princip som en seriefigur. Kan inte minnas en enda läskig scen i denna film och för att handla om något så obehagligt som the Nun är det ett skämt.
Tatty
2019-07-19
En aning lite spännande och kändes lite läskig men väldig bra var den inte! Kunde va ännu läskigare eller mer brutalare.
markus1990
2019-06-25
Sömnpiller
Zok
2019-06-09
Blir aldrig något av denna film, en del scener är ok, men som helhet blir det aldrig särskilt spännande eller engagerande. Lättglömt.
Robkiller
2019-05-25
Lite fina vyer, och en del bu-effekter... men mycket mer än så blir det aldrig...
2019-04-02
Väldigt ojämn, bitvis verkligen jättesnygg och jag gillar hela estetiken med klostret och nunnorna och det förhöjs av snyggt bildspråk. Jag tycker dom 2 huvudrollerna är bra också, Frenchie är lite sådär men funkar. Men skräckmomenten skrämmer mig verkligen inte alls. Jag tycker också ondskan känns för inkonsekvent och krystad i dess "attacker". Själva mysteriet och så blir mest bara konstigt. Men den funkar ändå tillräckligt for en slätsvag tvåa.