The Nun

När en ung nunna tar sitt eget liv på ett kloster i Rumänien, skickar Vatikanen en hemsökt präst och lärlingen för att utreda fallet.

Originaltitel The Nun
Regissör Corin Hardy
Manus Gary Dauberman
Genre Skräck, 2010-tal, Mysterium, Thriller
Skådespelare Demián Bichir, Taissa Farmiga, Jonas Bloquet, Bonnie Aarons, Ingrid Bisu, Charlotte Hope, Sandra Teles, August Maturo, Jack Falk, Lynnette Gaza, Ani Sava, Michael Smiley, Gabrielle Downey, David Horovitch, Tudor Munteanu, Lili Bordán, Scarlett Hicks

Maduson
2019-10-13
Vad hände här egentligen? Maken på sämre skit får man leta långt och länge för. Det enda den här ruskigt dåliga filmen utan någon som helst handling bevisar är att skräcknunnan gör sig allra bäst som ett skrämmande mysterium i bakgrunden likt hon gjorde i Conjuring, man vill liksom inte veta mer om henne, se mer av henne eller ens i helvete höra henne PRATA för den delen. Mystiken och det obehagliga med henne förtogs för varje scen hon var med i. Och med filmen slutade hon i princip som en seriefigur. Kan inte minnas en enda läskig scen i denna film och för att handla om något så obehagligt som the Nun är det ett skämt.
Tatty
2019-07-19
En aning lite spännande och kändes lite läskig men väldig bra var den inte! Kunde va ännu läskigare eller mer brutalare.
markus1990
2019-06-25
Sömnpiller
Zok
2019-06-09
Blir aldrig något av denna film, en del scener är ok, men som helhet blir det aldrig särskilt spännande eller engagerande. Lättglömt.
Robkiller
2019-05-25
Lite fina vyer, och en del bu-effekter... men mycket mer än så blir det aldrig...
2019-04-02
Väldigt ojämn, bitvis verkligen jättesnygg och jag gillar hela estetiken med klostret och nunnorna och det förhöjs av snyggt bildspråk. Jag tycker dom 2 huvudrollerna är bra också, Frenchie är lite sådär men funkar. Men skräckmomenten skrämmer mig verkligen inte alls. Jag tycker också ondskan känns för inkonsekvent och krystad i dess "attacker". Själva mysteriet och så blir mest bara konstigt. Men den funkar ändå tillräckligt for en slätsvag tvåa.
2019-03-17
Prequel-cirkusen fortsätter, men där Annabelle och speciellt the Conjuring är okej skräckisar blev the Nun enbart ett effektfullt sömnpiller proppad med jump-scares och skräckklyschor. De kan ju uppenbarligen göra bra skräckisar baserat på de tidigare filmerna, så varför slarvar de så in i helsike här? Okej att filmen säkert cashade in pga namnet, men synd på ett tacksamt koncept. För själva nunnan är riktigt creepy.
2019-03-13
Jag avskyr de dåliga Conjuring-filmerna och den här var inte bra den heller men rätt okej i sin uselhet, klart värt en svag 3;a. Den är underhållande...
kanemura
2019-03-02
Gräsligt dålig, blir ännu sämre när man jämför med de fantastiska Conjuring-filmerna. Ett mycket dåligt försök att Guardian of the Galaxy-fiera skräckfilm.
dudson
2019-02-07
Shit asså. Detta satyg till #film# var olidlig. Som tortyr -instrument kan jag förstå. -1(