2.8

The Old Guard

Historien följer Andy, ledaren för en hemlig grupp odödliga legosoldater som beskyddat jorden i århundraden. När teamet rekryteras för att lösa ett nöduppdrag avslöjas deras speciella förmågor och det blir upp till Andy och Nile, det senaste tillskottet i gruppen, att skydda dem alla från de som till varje pris försöker tjäna pengar på deras förmågor.

Originaltitel The Old Guard
Regissör Gina Prince-Bythewood
Manus Greg Rucka
Genre Action, Äventyr, Fantasy
Skådespelare Charlize Theron, KiKi Layne, Marwan Kenzari, Matthias Schoenaerts, Luca Marinelli, Chiwetel Ejiofor, Harry Melling, Natacha Karam, Veronica Ngo, Mette Towley, Anamaria Marinca, Micheal Ward, Shala Nyx, Majid Essaidi, Joey Ansah, Andrei Zayats, Olivia Ross

Bear
2020-10-12
Personligen tycker jag det alltid är sjukt tråkigt med actions med odödliga, superhjältar eller huvudkaraktärer som aldrig får en skråma så länge det inte handlar om Toshiro Mifune eller Chow Yun Fat. Vet inte riktigt varför den når en 2a, men ok, så får det bli :)
dani
2020-09-07
Borde varit en serie istället men man misstänker att det är minst tre filmer på g. Det var länge sedan jag såg en film när någon valt musiken med röven. Nej med anus. Chockad över hur pengaflödet har helt mördat ett kreativt beslut i den frågan. Någon borde få spö.
Tatty
2020-08-09
Så grym film! Så bra och spännande! Älskar Charlize Therons roll i filmen!!
ilgoga
2020-08-04
Lite smårolig action och Theron är kool, men inte mycket mer.
Starkbröl
2020-08-01
Inte så tokig för en Netflixfilm, hyggligt skådespeleri till exempel, tyvärr är manuset töntigt. En hoper stulna tropes och många väldans osannolika/överslätade grejer (även om man accepterar filmens premiss) plus cringigt slut ger trots allt en stunds okej pangpangförströelse. Theron och Ejiofor är alltid bra oavsett film och gör inte bort sig här heller.
Supernaut
2020-07-27
Dussin-action som är godkänd men inte mer. Helt okej men inget värt att ta en omväg för.
norenorama
2020-07-25
Gav den ett till försök, och är än mera chockad över hur själlöst något kan vara, överlevde under 10 min, f_n otroligt mögligt.
karlmats
2020-07-23
Premissen är det inget fel på, och Charlize är ju lite av en husgudinna när det kommer till actionfilmer, men det här blir ändå inte speciellt bra. Det är lite för många dumma saker och repliker, och idén att stoppa in moderna låtar i en film som inte är tecknad är sällan bra. Här kommer de lite då och då och påminner mig om att det är en film jag tittar på vilket gör det svårt att leva sig in i handlingen. Skurken är väldigt förutsägbar också. Det räcker inte längre än en helt ok 2a, som så många andra Netflix-produktioner.
Lanix
2020-07-18
Fan vilken skitfilm. Nära en 1a. Själva konceptet är intressant men filmen göra skit av det. Så många scener är oavsiktligt (?) komiska. T.ex. Nile skjuter sig i foten, Nile hoppar från en byggnad och speciellt alla legosoldater som (villigt?) dör så lätt.
best_jeppe
2020-07-16
Ganska klyschigt, jävligt töntig dialog emellanåt samt by the numbers men solid actionfilm. Det som stör mig absolut mest är soundtracket som inte alls funkar för mig. I actionscenerna så är det rent ut sagt urkasst. Egentligen så är det väl den sista actionsekvensen som är den bästa för där går det att se vad som händer och det är inte sönderklippt åt helvete. Stabil 3a.