3.1

The Ones Who Count

Gangstern Tony Aniante hamnar mitt i en fejd mellan två maffiafamiljer. Han manipulerar båda familjerna att tro han är på deras sida och väntar bara på rätt tillfälle att ta iniativet...

Originaltitel Quelli che contano
Alternativ titel Cry of a Prostitute, Cry of a Prostitute: Love Kills, Cry of the Prostitute, Guns of the Big Shots
Regissör Andrea Bianchi
Manus Piero Regnoli, Sergio Simonetti
Genre 70-tal, Drama, Kriminalare
Skådespelare Henry Silva, Barbara Bouchet, Fausto Tozzi, Vittorio Sanipoli, Mario Landi, Dada Gallotti, Alfredo Pea

ItalyErik
2017-09-24
Oerhört rå, dekadent och politiskt inkorrekt crimerulle från 70-talet med en hel del spaghetti western-vibbar. Alla rätt! Galningen Bianchi (Burial Ground) har regisserat - och det märks.
dudson
2014-04-05
Klart den mest grymma och hänsynslösaste crime filmen jag sett" Silva är i storform här.
2013-01-13
Svinig och tämligen våldsam hämnarcrime med elake Henry Silva i huvudrollen. Här skjuts skurkarna i huvudet på löpande band - och vissa sen överkörda av en ångvält(!). Inget soundtrack att snacka om eller direkt fräcka actionscener, men en bra klassisk story om mannen som spelar ut två onda maffiafamiljer mot varandra.
akasava
2009-03-29
Helt galen film med Silva i storform!