2.7

The Only Thrill

En kärlekshistoria mellan Reece McHenry, ägare till en second hand-affär och Carol Fritzsimmons, som är sömmerska i samma affär, ända från 1960-talet och trettio år framåt. Till råga på allt börjar sedan även deras vuxna barn fatta tycke för varandra.

Originaltitel The Only Thrill
Regissör Peter Masterson
Manus Larry Ketron
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Sam Shepard, Diane Keaton, Robert Patrick, Diane Lane, Tate Donovan, Brandon Smith (I), Sharon Lawrence, Stacey Travis, Brad Leland

idaho1981
2013-09-02
Fin film. Skönt att se en senare film med Diane Keaton där hon inte är neurotisk och överspelar. Shepard och Patrick gör också ett bra jobb, men det Är Diane Lane som står för höjdpunkterna. Det känns aldrig som att hon spelar, hon bara är karaktären, så bra!!
Eaa
2004-07-03
Jag grät stora delar av filmen
NoWireHangers
2002-05-16
Filmen har ett lugnt tempo och är väldigt välskriven och välspelad. Sam Shepard är perfekt som Reece och Diane Keaton är alltid trevlig att se. Diane Lane gör en av filmens bästa rollprestationer som Katherine. De sista scenerna är oemotståndligt gripande. Ett svårt val mellan 3 och 4 poäng, men 4 känns mer rätt.