2.7

The Other Boleyn Girl

Dramatiserad berättelse om de båda systrarna Boleyns, Mary och Anne, öde i England vid 1500-talets mitt. Mary är älskarinna till kung Henry VIII men blir utmanövrerad och ersatt av sin syster.

Originaltitel The Other Boleyn Girl
Regissör Philippa Lowthorpe
Manus Philippa Lowthorpe
Genre 2000-tal, Romantik, Drama
Skådespelare Natascha McElhone, Jodhi May, Jared Harris, Steven Mackintosh, Philip Glenister, Jack Shepherd, John Woodvine, Ron Cook

Netza
2010-12-31
Den var bra, och bra skådisar men gud vad billig produktionen kändes för att vara BBC!
Ninonette
2010-11-15
Mitt problem med Hollywood-versionen var att det var yta, yta, yta och inte så mycket mer. Men det här! Ett intimt kammarspel, som gör karaktärerna verkligt levande. Vilken otroligt fin film, med ett sådant ärligt, djupgående skådespeleri. Erkänner att jag till en början var avtänd av den uppenbart låga budgeten, men detta försvann snart då jag kom in i filmen. Det moderna kamerabruket störde mig inte heller då jag sett liknande förut. Första övertygande porträtten av Mary & Anne Boleyn jag ser, jag blev berörd och trodde på det jag såg och kände verkligen med huvudpersonerna. Stark fyra. Annars en gravt underskattad film, alla negativa kommentarer fick mig att dröja länge innan jag såg den.
mammene
2010-08-15
Jag tyckte om den teatraliska stämningen i filmen och djupet i de två systrarna. Den andra versionen från 2007 var bättre men den här var annorlunda.
StureStenhög
2010-08-15
Känslan av billig tv-produktion är så påtaglig i den här filmen att den aldrig riktigt går att ta på allvar. Skådespeleriet är inget vidare, fotot är rent ut sagt bedrövligt och allting känns väldigt stelt i största allmänhet. Någon känsla av att filmen utspelar sig i 1500-talets England infinner sig aldrig heller. Historien är fortfarande bra, men den här gången var faktiskt hollywood-versionen bättre
Endymion
2010-02-25
Har inte sett den, men folk som bara ser på en film 10 minuter borde inte få betygsätta. Det strider mot all vett och etikett gällande seriös filmbedömning.
rayek
2009-06-06
Jag reagerade också på dokusåpagrejen, men det som störde mig allra mest var nog all överexponering i fotot.
dissiminator
2009-04-02
Filmad som en halvkass dokusåpa, trist musik var det med. En riktigt svag början, men ett relativt starkt slut med ok skådespeleri räddar från ett bottenbetyg.
fari
2008-06-17
Filmen skruvar lite på historia då Henrik XIII visas som en man fast i sina lustar och manipulerad av två systrar, vilket inte är historiskt sett inte sant. Henrik var en psykopat innan han träffade systrarna. Omgivningarna och klippningen ger den en två. Skådespelarna var platta och saknade entusiasm kändes det som.
origC-J
2007-08-20
Helt okej TV-film som lider av lite för många gimmicks, men klart sevärd för historieintresserade.