2.8

The Other Guys

"The Other Guys" handlar om två poliser i New York, Allen Gamble och Terry Hoitz. Gamble är mer intresserad av pappersarbete än att vara ute på gatan, och Hoitz har som straff fått Gamble som partner efter att hans ivriga avtryckarfinger orsakat en pinsam incident. De har dock en sak gemensamt: de idoliserar båda två stadens främsta poliser, Danson och Manzetti. Men när en en möjlighet dyker upp för Gamble och Hoitz att själva bli hjältar, går inte saker riktigt som de hade tänkt sig...

Originaltitel The Other Guys
Regissör Adam McKay
Manus Adam McKay, Chris Henchy
Genre Komedi, Kriminalare, Action, 2010-tal
Skådespelare Will Ferrell, Mark Wahlberg, Steve Coogan, Michael Keaton, Eva Mendes, Samuel L Jackson, Dwayne Johnson, Ray Stevenson, Rob Riggle, Damon Wayans Jr, Lindsay Sloane, Rob Huebel, Bobby Cannavale, Natalie Zea, Brett Gelman, Viola Harris, Andy Buckley

yrkeschaufföre
2018-09-16
Jag missade tyvärr början men jag har den i gömmorna får väl leta upp den. Jag gillar verkligen samspelet mellan Mark och Will.
Johjt
2018-09-07
Mark Wahlberg gör ju filmen.
Jaganatha
2018-09-05
Rätt rolig poliskomedi ändå, tål att ses i alla fall. Plus för Michael Keatons medverkan och TLC-referenserna.
running_b
2017-12-21
Helt ok ändå, skrattar till då och då och mår rätt bra, vilket är allt jag kräver.
2017-10-22
WillyV
2017-01-25
Överraskande kul tack vare en fin timing och personkemi mellan duon Wahlberg/Ferrell.
Zok
2016-11-27
En film som aldrig blir särskilt kul förutom några enstaka scener och som aldrig lyfter till några högre höjder.
PiratDjinn
2016-11-17
Alltså, ju fler gånger jag ser filmen, desto bättre blir den. Kan inte låta bli att älska de skruvade karaktärerna, framförallt Allens ex och hennes man.
lekke
2016-10-04
Ruggigt ojämn, vilket har nog mest att göra med Ferrells bristande förmåga att få mig att skratta. Filmen börjar dock rätt starkt men slutar i en axelryckning. Klarar precis betygstvåan.
swecarlsson
2016-08-05
Delvis underhållande komedi med några riktigt bra stunder. Men stunderna är allt för få och för långt emellan. Sövande och plågsam att se när man inte ens kan tvinga fram ett skratt. Kanske 2:a. Men vem bryr sig :P