3.1

The Other One: The Long Strange Trip of Bob Weir

Jerry Garcia blev stor idol och Grateful Deads ansikte utåt medan originalmedlemmen och gitarristen Bob Weir hängde med i bandets alla svängar på den långa resan mot kultstatus. Med hjälp av sällan sedda konsertinspelningar och glimtar bakom kulisserna samt intervjuer med andra bandmedlemmar, släktingar och Weir själv, skildrar denna dokumentär Weirs vilda färd ända från det att han började med psykedeliska droger till de sista dagarna med Garcia.

Originaltitel The Other One: The Long Strange Trip of Bob Weir

2016-06-26
Sympatiskt och jordnära porträtt av Bob Weir. 5/10
Mekong
2016-03-13
Inte något större fan av Grateful Dead egentligen, men där finns ändå en fascinerande historia kring bandet och dess uppkomst. Rätt intressant, även om det kanske är oundvikligt att det blir något gubbigt över det hela.
isecore
2015-06-27
Jag har bara ett extremt ytligt intresse för Grateful Dead, men ett intressant livsöde är alltid nåt jag uppskattar, likaså en godkänd dokumentär om detsamma. Filmen känns kortare än den är, säkert pga att det är svårt att få med allt som hänt i Bob Weirs liv i bara en dokumentärfilm.
indygrinder
2015-06-06
Jag är helt ointresserad av Grateful Dead, men den här musikdokumentären var riktigt skön. Galna LSD-fester, flummiga jams, intressanta karaktärer och skumma händelser i det gamla hippie-USA. Jag tänkte på Saint Vitus klassiker Born Too Late filmen igenom. Stark trea.
Rune2000
2015-05-27
Intressant men alldeles för kort och förenklad dokumentär som inte går in på några detaljer kring Grateful Dead.