2.1

The Other Side of the Door

En mamma förlorar sin son och upptäcker en ritual som låter henne ta farväl av sitt döda barn. När hon av misstag öppnar upp porten mellan de döda och livet på jorden måste hon riskera allt för att rädda sin familj från anden som en gång var hennes son.

Originaltitel The Other Side of the Door
Regissör Johannes Roberts
Manus Johannes Roberts, Ernest Riera
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Sarah Wayne Callies, Jeremy Sisto, Sofia Rosinsky, Logan Creran, Suchitra Pillai, Javier Botet, Shoa Hussain, Mishti Bangera

dexterde
2019-03-16
It is just the same old thing we have seen this movie 100 times before.
jlam
2017-10-05
Lite över snittet för moderna skräckfilmer med snabba klipp på monstruösa ansikten (särskilt för småbarnsföräldrar lär den ju ha tyngd). Jag gillar att tempeldelen påminner om barndomens Bamse och flygande mattan.
TheHorrorfan
2016-12-18
Inte min kopp av te. Sen så blir det inte bättre av att Sarah Wayne Callies överspelar för största delen av filmen. Bra effekter åtminstone. Därför en 2:a.
Jamesa
2016-07-02
Helt ok. Aogormännen (tror jag de hette,något liknande) var skönast.
ekneB
2016-06-10
Det här funkar på mig, diggar det som fan! Fler än en gång då nackhåren reste sig på ända!
xpor
2016-06-06
Helt okej rulle att se ensam i mörkret.
StureStenhög
2016-06-01
Väldigt standardiserat, men också hel okej ifall man bara vill ha en genrefilm att roa sig med. Upplägget är förvisso en ganska intressant variant på ett välkänt tema, men det blir mest bara en traditionell spökfilm av allt ändå. Tanken verkar dessutom vara att om man försätter handlingen till Indien så kan man komma undan med vilket mumbo jumbo som helst. Skräckmomenten är hursomhelst hyfsat effektiva, dock ska ju sägas att om man bryter tystnaden med en rejäl ljudeffekt, så hoppar man ju som publik till automatiskt, och det tricket använder man gång på gång, så det är inget att imponeras av direkt. Likt de flesta de filmer i genren är denna som bäst i uppbyggnadsfasen innan saker och ting går överstyr för att sedan bli gradvis sämre. Dock är det definitiva slutet ganska bra. Men jag tycker i vilket fall som helst att det är ganska kul med sådant här, och den här levererar alltså det man i grunden förväntar sig, så en stark tvåa blir det ändå
Engravadlax
2016-05-24
Har inte sett Jeremy Sisto i något sedan Six Feet Under. Han är helt ok här, men Sarah Wayne Callies funkar sådär. Dock kanske mest pga dysfunktionellt manus.