3.6

The Other Son

Två unga män, en israel och en palestinier, upptäcker att de bytt plats vid födseln.

Originaltitel Le fils de l'autre
Regissör Lorraine Lévy
Manus Nathalie Saugeon, Lorraine Lévy, Noam Fitoussi
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Emmanuelle Devos, Pascal Elbé, Jules Sitruk, Mehdi Dehbi, Areen Omari, Tomer Offner

KyLLo
2018-06-02
Att basera en långfilm helt på ett sådant tema är en svår utmaning. Det blir lätt förutsägbart och ensidigt efter ett tag när det inte finns så mycket mer att berätta. Den känns också lite långrandig mot slutet, men jag tycker ändå att det är bra utfört. Det är ingen verklighetsflykt. Den undviker väl de värsta problemen som kan uppstå, men samtidigt är den inte sockersöt och komplikationsfri. Balansen fungerar bra. Om den varit lite kortare eller haft något mer att berätta hade den fått en fyra. Nu blir det en stark trea.
mattarello
2018-05-31
Såg den några timmar innan den togs bort på svtplay. Sevärd film som måhända förenklar verkligheten en smula men som samtidigt bjuder på ett tänkvärt dilemma. Rekommenderas!
mammene
2018-05-27
Ett dilemma är det minsta man kan säga, väldigt komplext. Kanske tog det en enklare väg, men samtidigt varför inte! Mycket snyggt filmad och mycket intressant att få en inblick i de olika liven på olika sidor om muren.