2.3

The Pact

Annie återvänder hem för att närvara vid hennes mycket föraktade mors begravning. När hon ska gå och lägga sig i sitt gamla sovrum, känner hon en främmande närvaro i huset.

Originaltitel The Pact
Regissör Nicholas McCarthy
Manus Nicholas McCarthy
Genre Skräck, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Casper Van Dien, Agnes Bruckner, Petra Wright, Kathleen Rose Perkins, Haley Hudson, Sam Ball, Caity Lotz, Mark Steger, Dakota Bright

92axha10
2017-11-10
En film som bryter mönster. Förvånade mig konstant och kändes ny och fräsch.
Frualie
2016-02-23
Riktigt bra lågbudgetfilm med överraskat skrämmande inslag. Jag brukar inte bli rädd, men jag hade en obehaglig känsla filmen igenom. Visst har filmen sina brister och man får ofta lägga ihop 1+1 själv...
Florian1978
2015-07-22
Utdragen och mycket förklaras inte.
Tatty
2015-04-26
Lite seg i början men tyckte filmen var rätt intressant ändå när man fick se vad som egentligen pågick. Lutar lite mer åt betyg 3an för den var intressant men ändå en 2a för den är lite seg i början. Vill se The Pact 2 sen och se om den är lika intressant som denna.
federico033
2015-02-15
B skräckis som verkligen levererar. Ruggig stämning och plus i kanten för en huvudperson som beter sig förnuftig hela filmen igenom
2015-01-23
Som redan är skrivet, man får fylla nån lucka själv. Men den här rysaren med spökerier och mördare levde gott på en otäck atmosfär. Skönt att se en hyfsad rysare som inte går haywire på slutet som de flesta verkar göra numera.
lightship
2014-10-24
Överraskande bra! Blev ovanligt rädd och storyn var bra trots att man fick fylla i lite luckor själv.
Zipper
2014-10-22
Läskigt och inte allt för överdrivet.
Adeoo
2014-05-31
Jag tycker faktiskt att den var ganska obehaglig och skrämmande, och det brukar jag inte göra. Den är bra gjord och skådisarna är inte dåliga. Jag rekommendera att kolla på den om man gillar skräckfilmer. 6/10
precineadd
2014-05-24
not bad liten indieskräckis som visar på bra berättartalanger och en del ambitiöst halvamatörskådespeleri - man kan föreställa sig en högre budget och se något riktigt snyggt. samtidigt känns det mycket fräschare än det överproducerade james wan-skvalet man får på bio