2.8

The Party

Janet har en liten tillställning för sina närmsta vänner för att fira sin nya roll i parlamentet. Allt går, nästan, som planerat tills hennes man Bill avslöjar två stora hemligheter som sparkar igång en serie händelser som påverkar alla i rummet.

Originaltitel The Party
Regissör Sally Potter
Manus Sally Potter
Genre 2010-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Kristin Scott Thomas, Timothy Spall, Cillian Murphy, Patricia Clarkson, Bruno Ganz, Emily Mortimer, Cherry Jones

erosagape
2019-09-29
Gillar vanligen inte teater, och varför se teater på film begriper jag inte, men men, här blev jag glatt överraskad och jag kom på mig mad att skratta flera gånger och en gång tom. gapskratta.
Snah
2019-09-27
Väldigt teatralisk.
StureStenhög
2018-04-02
Skådespelarna kan man sannerligen inte klaga på, och jag kan se varför den här filmen har sin publik, men jag tillhörde den inte. Det kan kanske vara det teatraliska anslaget som är problemet, det är något som sällan faller mig i smaken. Dialogen låter extremt skriven, det finns ingen i verkliga livet som pratar så här. Det kan mycket väl vara ett fullt medvetet drag, men jag gillar det likväl inte, och jag blir aldrig speciellt engagerad i de här karaktärerna och deras intriger
Frerl
2018-02-05
Tycker om filmens någorlunda korta längd för ärligt talat så går det inte komma ifrån att den försöker göra sig bättre än den är med ett mer pretto målande av berättande, tänker på personernas repliker där mycket ska stå i dunkel bara för att. Urartandet med slutklämmen som ska försöka nysta ihop säcken i slutet är medelmåttig men också smått typisk. Murphy funkar bra som asocial kokainsnortare. 1,5/5
dr_Robert
2018-01-30
Begåvade skådespelare i en inte alltför begåvad film. Lite för mycket buskis och lite för lite djup. Trean är ganska svag.
myslas
2018-01-24
Småtrevligt kammardrama med ett väldigt bra slut. Funkar främst tack vare den fantastiska skådespelarensemblen.
ulpe01
2018-01-18
Det är skådisarna som gör det här sevärt, kan inte annat än älska Patricia Clarkson. Som en teaterpjäs i filmformat. Alldeles lagom lång (kort).
stgurgel
2018-01-17
Ganska rapp underhållning för stunden men inte mer
emilstjernholm
2018-01-06
Fin ensemble men väldigt teatralisk, en smula förutsägbar och ganska platta karikatyrer.
paninaro
2018-01-05
Teatralisk, trivial, men underhållande under den anspråkslöst tilltagna längden. Framförallt Bruno Ganz är väldigt rolig.