2.7

The Peace Hotel

Runt 1930 beslutar sig en man, efter att hans fru blivit mördad, att bygga ett hotell där vem som helst kan få en fristad oavsett vem det är som jagar dem. Detta leder till en konflikt med ett hänsynslöst gäng då de kräver att han lämnar ut en kvinna som de hävdar har mördat deras ledare.

Originaltitel Heping fandian
Regissör Wai Ka-fai
Manus Chow Yun-fat, Wai Ka-fai
Genre Action, Western, 90-tal
Skådespelare Chow Yun-fat, Cecilia Yip, Chin Ho, Lau Shun, Annabelle Lau, Lawrence Ng

yangbo
2006-12-13
får egentligen en 2a för att det var så fruktansvärt långa partier där det inte hände någonting alls, alldeles för mycket sentimentalt för att vara chow yun fat, som Bomkia säger, hade det varit någon annan i huvudrollen hade detta varit en given 2a, nu får den trots allt en 3a ändå fast det är bland de svagare, pga en del fightscenerna som var värda att se
Bomkia
2005-03-10
Nej, inte direkt nåt att ha. Får en två för jag gillar Chow Yun-Fat, hade det varit nån slumpad kines i huvudrollen hade den nog fått en etta.
Vodun
2004-12-20
Troligen den enda Chow Yun Fat film jag inte gillar...ok att hyra en gång, men ganska usel tyvärr.
Yocke
2004-06-10
Tråkig. För mycket peace på det där hotellet.
Sarlac
2003-03-30
Hmmm, fick för mig att det var en Woo-rulle man han producerade den visst bara
Sarlac
2003-03-15
Svårt, actionen är rätt okay men långt ifrån tillfredsställande. Musiken är råskön. Men det känns som om den kunde gjorts så mycket bättre och kärlekshistorien ger jag blekaste fan i... faktiskt. Sevärd men inte en av Woos bättre.
daniel77
2003-02-05
Fantastiskt snygg film. En slags kinesisk spaghettiwestern kan man säga. Chow Yun-Fats hittills sista film i Hong Kong. Snyft.