2.4

The Perfect Catch – Fever Pitch

Baserad på Nick Hornbys roman. Ben är en hängiven Boston Red Sox-supporter. En dag möter Ben Lindsey, de blir förälskade och livet är underbart. Men deras framtid tillsammans blir plötslig hotad när basebollsäsongen drar igång och Lindsey upptäcker någonting... Bens besatthet av laget Boston Red Sox.

Originaltitel Fever Pitch
Alternativ titel The Perfect Catch
Regissör Bobby Farrelly, Peter Farrelly
Manus Babaloo Mandel, Lowell Ganz
Genre 2000-tal, Komedi, Romantik
Skådespelare Drew Barrymore, Jimmy Fallon, Lenny Clarke, Brandon Craggs, Jessamy Finet, Isabella Fink, Darren Frost, Jason Spevack, Ione Skye, KaDee Strickland, Marissa Jaret Winokur, Maureen Keiller, Jack Kehler

patrasket
2018-10-27
Amerikansk sport är plast. Omöjligt att göra en film om supporterskap trovärdigt i en amerikansk kontext.
Pelli
2018-02-01
Ingen kemi alls.
supermancover
2016-09-05
jonna <3 jimmy fallon = sant (i övrigt en ganska kass film och jag hatar som vanligt drew)
abnormal
2016-02-18
Trött manus, märkligt format, platta karaktärer. Nej, tack.
2014-12-02
Jag gillar Jimmy Fallon sedan hans tid på SNL och Drew Berrymore kan i sina bästa stunder vara helt bedårande. Kombinerar man detta med att jag gillar romantiska komedier så borde ju detta ha varit en succè för mig men...... Varken manus, Jimmy eller Drew är särskilt imponerande i denna film. En Ok film i sin helhet med ett minus i kanten. 3-
Taandborste
2014-03-12
Jag gillar Jimmy Fallon, han är väldigt charmig, men mer i SNL eller hans show och inte i det här sammanhanget.
amam
2014-03-07
Stark tvåa, på gränsen till en trea. Varm, mysig men extremt formelmässig. Det gör att den blir ganska trist.

2013-10-26
Vill ge den en trea egentligen men slutet är så dåligt så, alltid ska det överdrivas. Men annars så är det en trevlig film med lite av varje där jag framförallt tycker om historien. Huvudkaraktärerna är även väldigt fina tillsammans och det är också ett plus.
myslas
2013-07-28
Bröderna Farrelly är komedigenrens svar på M. Night Shyamalan. Det började så lovande men allt de rör vid numera är skräp. Nick Hornbys roman är väldigt bra, den tidigare filmatiseringen helt ok medan den här får dig att vilja kräkas efter en kvart. Det är en fånig romantisk komedi och den enda gemensamma nämnaren med Hornbys bok är titeln.
Murvel48
2013-01-19
Redan före tredje reklampausen stod det klart att ingenting kunde rädda den här filmen från ett bottenbetyg.