3.7

The Perks of Being a Wallflower

Den introverte förstaårsstudenten Charlie introduceras av sina vänner Sam och Patrick till den komplicerade världen av droger, sex och förhållanden.

Originaltitel The Perks of Being a Wallflower
Regissör Stephen Chbosky
Manus Stephen Chbosky
Genre 2010-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Logan Lerman, Emma Watson, Ezra Miller, Mae Whitman, Erin Wilhelmi, Zane Holtz, Nina Dobrev, Kate Walsh, Dylan McDermott, Johnny Simmons, Melanie Lynskey, Paul Rudd, Reece Thompson, Nicholas Braun, Joan Cusack, Julia Garner, Adam Hagenbuch, Tom Savini

Gorling
2019-01-09
välgjord feel-good-film som inte lämnade några bestående intryck hos undertecknad
yrkeschaufföre
2018-08-15
Jag slötittade på den vid tre tillfällen men när jag sett klart den kände jag att jag inte var rättvis mot den och såg genast om den. Bra berättad och Emma är kanon, ett stort plus för att skådespelarna verkar vara i ungefär rätt ålder.
2018-01-20
Gillar den här filmen skarpt...
Hengman
2017-09-28
En film av barn för barn.

2017-08-08
Generellt brukar jag inte tycka om att utsättas för PK-propaganda men den här filmen är faktiskt ganska charmig på sitt sätt men jag hade uppskattat filmen mer om man tonat ner/strukit vissa saker. Emma Watson gör ett väldigt bra jobb.
Johan2006
2017-06-20
Att bli sexuellt utnyttjad är verkligen ett stort tema i filmvärden. Denna film börjar svagt men tar sig mer och mer. Tonåren är människans tråkigaste period med människor som spelar över. Det är samma i denna film. Hade jag inte tyckt det så hade min trea blivit en fyra.

2017-06-20
Stabil film, men mangler siste prosenten. +4.
Mysharry
2017-02-09
Skön rulle. Tidlösheten förgyller, och stämningen är härlig. Vissa saker känns obefogade, och det blir bitvis överbelastat, nästan som om det vore början av en TV-serie. Kanske vinner den på att ses flera gånger, vilket är lockande. Den följer i alla fall med långt efter att man sett den.
Starkbröl
2017-01-24
Rolig och fin och hemsk och djup. Kanske inte så trovärdig alltid. Komplicerade relationer. Ärliga känslor. Jävligt bra ändå! Lysande skådespel! Och FUCK YEAH PAUL RUDD! Stark rekommendation, bästa jag sett hittills i år!
Canus
2017-01-10
Väldigt sevärd!!! (Relativt) Lättsamt oprentiöst anslag på svåra problematiska ämnen, med ett gediget genomförande. Anstränger sig för att vara underhållande vilket är underhållande, men det hade blivit en annorlunda film om huvudrollens historia hade fått ta mer plats och sätta mer ton på det tematiska. Väldigt ärlig men dramaturgiskt styrd presentation av overklighetskänslor, grav depression och icke-funktionell osmickrande psykisk ohälsa.