2.8

David Copperfields äventyr och iakttagelser

Historien om den föräldralösa David som med gott hjärta och stor äventyrslusta upplever allt från fattigdom till överdåd, från grymhet till sann kärlek. På vägen möter han en färgstark samling excentriker.

Originaltitel The Personal History of David Copperfield
Regissör Armando Iannucci
Manus Armando Iannucci, Simon Blackwell
Genre Drama, Komedi
Skådespelare Dev Patel, Tilda Swinton, Hugh Laurie, Aneurin Barnard, Ben Whishaw, Gwendoline Christie, Benedict Wong, Peter Capaldi, Sophie McShera, Nikki Amuka-Bird, Paul Whitehouse, Ruby Bentall, Aimée Kelly, Anthony Welsh, Divian Ladwa, Morfydd Clark

PeterTheW
2021-02-06
Snygg men osammanhängande dravel. Excentriska karaktärer och händelser som inte ger någon meningsfull helhet alls.
Ful_fisk
2020-11-02
Kändes som att det finns en rikedom bland alla excentriska karaktärer och många vändningar som gått förlorad från bok till film. Här blir det mest smålustigt men rätt innehållslöst. Och när det kom till den direkta humorn så fick mig egentligen inte att skratta alls... Annars anska färgstarkt och välgjort, men inte så jättemycket mer. Ingen dålig film sådär, den funkar, men jag hade väntat mig mer efter all finfin kritik.
HerrNenne
2020-07-31
Det finns ingenting i den här som jag gillade alls.
Jockflake
2020-06-27
Känns väldigt rörig. Förstår att det höga tempot är ett medvetet val, men känns mest som en snabbspolning.