2.3

Fantomen

24-åriga Chris Moore bor i New York med sina fosterföräldrar. Vad han inte vet är att han är son till Diana Palmer och Kit Walker och ska bli den 22:a fantomen. När brödraskapet Singh har ihjäl hans fosterföräldrar följer han med den mystiske Abel Vandermaark till ön Bengalla och dödskallegrottan där han träffar Guran. Han börjar sen tränas upp inför sitt nya uppdrag i livet som bland annat innebär att slåss mot Rhatib Singh och det elaka broderskapet.

Originaltitel The Phantom
Regissör Paolo Barzman
Manus Daniel Knauf, Charles H Knauf
Genre Äventyr, Action, Fantasy, Kriminalare, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Ryan Carnes, Sandrine Holt, Jean Marchand, Cameron Goodman, Isabella Rossellini, Cas Anvar, Sedina Balde, Ivan Smith, Ron Lea

2018-11-21
Haha! Det var länge sedan jag såg denna usla film och det är jag glad för...
daniel77
2017-04-19
"Guran är rätt het ändå" är en mening jag aldrig trodde att jag skulle yttra under min livstid.
2016-07-17
Filmversionen med Billy Zane är mycket bättre men den här versionen är också bra på sitt sätt. Ganska spännande och duger gott till att fördriva tiden med en regnig eftermiddag. Inte dålig direkt men hade kunnat göras bättre. Svag 3:a.
fridenpaden
2015-04-06
Så lätt att förstöra
Sir_Lord
2012-10-20
Storyn var inte toppskriven och hela manuset osade lågbudgetbatmanstory med inslag av James Bond och Q-medhjälpare. Dödskallegrottan hade nog Bruce Wayne varit avundsjuk på. Allt detta toppas med en av de fulaste dräkterna en fantom haft på sig. Men bitvis spännande och trots låga förväntningar så överraskar den lagom för att rädda undan det värsta betyget. Som avslutning måste jag dock säga att de lyckades få med stora delar om legenden fantomen i filmen vilket ger några extra + från min sida.

2011-11-09
En miniserie som visade sig vara riktigt bra. Nu har jag aldrig varit ett större fan av serietidningen, men på något sätt så har man trots allt vuxit upp med Fantomen, så när man skulle ta det och förnya konceptet för en ny generation så var förväntningarna riktigt låga. Minns att jag undrade vad fan dom höll på med när dom första bilderna på den nya Fantomen i sin nya dräkt släpptes på nätet. Nu kanske dräkten inte är speciellt snygg, men det stör inte så mycket och är inget som stör helheten. Killen som spelar Fantomen gör det på ett övertygande sätt och sett till det stora hela så är dom flesta skådespelarna bra i sina roller. Undantaget är tjejen som spelar Fantomens kärleksintresse där både hon och hennes karaktär känns som ett stort korkat våp. Jag hoppas på en fortsättning, men som någon redan har nämnt så är väl en sådan inte speciellt trolig.

2011-11-06
Mina förväntningar var låga redan när produktionen utannonserades men det visade sig vara obefogat eftersom den var riktigt underhållande och bra. Jag skulle gärna ha sett mera, men det lär väl aldrig hända.
linnea_18
2011-08-01
Har som vanligt svårt att betygsätta den här sortens filmatiseringar. Den var väldigt dålig faktiskt, men jag tar lite hänsyn till serietidningen och tv-produktionen så slipper jag sätta en etta. Min Fantomenälskande vän tyckte ändå att den var med nöd och näppe godkänd.