3.2

The Physician

En fattig föräldralös pojke i ett gruvsamhälle i England på 1000-talet, beger sig till Persien för att studera medicin under ledning av filosofen och läkaren Ibn Sina.

Originaltitel Der Medicus
Regissör Philipp Stölzl
Manus Jan Berger
Genre Drama, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Tom Payne, Emma Rigby, Stellan Skarsgård, Ben Kingsley, Olivier Martinez, Elyas M'Barek, Fahri Yardim, Michael Marcus

Poker-Mange
2018-07-09
Annorlunda äventyr slash historiskt drama-film. Inte alls dålig. Sevärd, dock något för lång samt för många logiska luckor. T ex så pratar alla engelska i samtliga länder som Rob går igenom på sin långpromenad till Persien. Praktiskt för filmen men det blir alldeles för många logiska luckor tyvärr.
Dutch
2016-04-08
En gruvpojke som leker jude och lär sig läkekonster, hur trevligt som helst.
S_Griffon
2015-11-21
Över mina förväntningar. Kändes som pans labyrint. Skön stämning.
ViktorGlantz
2015-05-13
oki
ilBrutto
2015-02-22
Jag älskade boken när den kom, och även om filen är helt ok så har de tagit sig allt för stora friheter med historien.
Ghostface
2014-11-17
Filmen är faktiskt ganska så storslagen och visuell och är man som jag ett fan av storslagna äventyrsfilmer så höjs förhoppningarna. Det blir aldrig särskilt dramatiskt tyvärr vilket gör att man så tydligt ser hur bra det skulle ha kunnat bli.
Kubrick
2014-05-13
Bra, underhållande. Samlar visserligen ihop flera hundra års historia till några år, men ändå ok storymässigt.
Shemhamforash
2014-05-02
Många väldigt vackra och mäktiga scener, men själva storyn är lite seg tyvärr även om den är intressant.
zyxz
2014-05-01
Bra, men lite krystat och seg ibland
norenorama
2014-04-28
Fattar inte varför man gör filmer så här polerade, känns bara så sjukt fake. Inte bra, inte bra alls.