3.3

The Pixar Story

Dokumentär om historien bakom en av de mest framgångsrika filmstudiorna någonsin, Pixar. Om drömmen att skapa den första datoranimerade långfilmen, om den speciella kreativa miljön, och om bolagets framgångar.

Originaltitel The Pixar Story
Regissör Leslie Iwerks
Manus Leslie Iwerks
Genre Dokumentär, 2000-tal

ziferN
2014-01-22
Intressant och underhållande hela vägen, helt klart och det var även riktigt intressant att få följa Pixars uppbyggnad, men tyvärr är dagens nuläge för Pixar lite tråkigt med tanke på de senaste filmerna inte har varit några jätte höjdare och man börjar därmed tänka på när Pixar levererade fantastiska filmer på löpande band.
bytat
2013-06-23
intressant men lite för mycket inbördes beundran och förskönande för att kunna få något toppbetyg.. det gås på tå runt Disney/Pixar-relationen och det går att ana en hel del som inte tas upp om exekutiva producenter, vd:ar och regissörer. fö beskrivs varje film som publik- och/eller kritikersuccé.. och i de fall då bara det ena nämns antar jag man får förmoda att det andra uteblev.
uncle_funk
2013-03-25
Bra dokumentär men det var smått påfrestande med en svensk dubbning som jag inte fick bort. Jag ville gräva lite mer i college-tiden faktiskt då alla Pixar-filmer är inspirerade från deras tid på college eller universitetet kanske det var. Men stark trea för den noga granskade historien och för en relativt stor inblick i Disney.
foppa99
2012-09-25
jag blir oerhört imponerad o inspirerad o varje liten filmglimt e guld värd