2.9

The Poker House

En dramatisering av Lori Pettys uppväxt i en småstad i Iowa.

Originaltitel The Poker House
Alternativ titel Behind Closed Doors
Regissör Lori Petty
Manus David Alan Grier, Lori Petty
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Jennifer Lawrence, Selma Blair, Chloë Grace Moretz, Sophi Bairley, Bokeem Woodbine, David Alan Grier, Danielle Campbell, Casey Tutton, Tyla Abercrumbie, Matthew Gerdisch, Robert Gerdisch, Jayce Ryan, Natalie West, Andrew Rothenberg, Rich Komenich

MsA
2017-10-17
True story om härliga Lori Petty. Intressant, sorglig och fin.
Howler19
2017-01-29
En taffligt regisserad självterapisession. Filmens behållning är att se Jennifer Lawrence innan hon slog igenom och hon är precis lika bra som alltid, vilket räddar tvåan.
Björkman
2015-09-24
Riktigt bra sista 20 minuterna. Hade hela filmen hållit samma klass hade betyget blivit betydligt högre. Dessvärre får man istället först sitta och bli relativt uttråkad med en ganska menlös historia som länge inte sticker ut nämnvärt. Störst plus för bra skådespeleri från de fyra kvinnliga karaktärerna i fokus (de tre döttrarna och mamman).
Bomkia
2014-01-03
Intressant och välspelat drama om en familj som inte direkt har det lätt. Lawrence är riktig bra och denna var nog en stor orsak att hon fick rollen i Winter's Bone. 4-
KyLLo
2013-11-02
Ett överraskande bra drama om en 14-årig tjej och hennes yngre systrar som växer upp med ett missbrukande fnask till mamma i ett horhus kallat The Poker House. Påminner om Winter's Bone på så sätt att det är en tragisk familjehistoria i kylig miljö med Jennifer Lawrence i huvudrollen. Fotot kan förstås inte jämföras med den filmen. Här finns även ett blått linsfilter som jag stör mig på. Annars är den här filmen mer händelserik. Människorna lever sina fattiga och inrutade liv och försöker hålla humöret uppe trots all misär. Det är en mörk historia men den berättas även med mycket humor och värme. Lawrence är utmärkt i sin roll och hennes småsystrar i filmen är väldigt charmiga. Vissa scener är starka och sätter sig djupt. Det är bara synd att den inte nått ut till fler.
benjamin
2009-09-06