2.2

The Postman - Budbäraren

Året är 2013 och framtiden är inte vad den en gång var. Hoppet om en ljus framtid har slutat existera bland ett splittrat folk, bestående av överlevande från det forna USA. Till dessa apokalyptiska ödemarker kommer en mystisk vandrare med något han inte vet om sig själv ännu: förmågan att inge hopp. Med rättvisa som ledstjärna leder han ett uppror mot den fascistiske ledaren Betlehem, som förvandlat landet till ett rädslans land.

Originaltitel The Postman
Regissör Kevin Costner
Manus David Brin, Eric Roth, Brian Helgeland
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Kevin Costner, Will Patton, Giovanni Ribisi, Larenz Tate, Daniel Von Bargen, Scott Bairstow, Olivia Williams, James Russo, Roberta Maxwell, Tom Petty, Ryan Hurst, Peggy Lipton, Shawn Hatosy, Tom Bower, Mary Stuart Masterson

Skapad 2019-11-09 av
En film regisserad, producerad och spelad av flerfaldigt Oscarbelönda Kevin Costner. En historia om hopp och att aldrig ge upp, baserad på David Brins bok med samma namn. Cirka år 2000 bröt ett t...   Läs mer »

norenorama
2019-03-31
Några riktigt jävla pinsamma scener som var redigt smärtsamma att komma igenom, men var lite ok saker här med. Slutet var tortyr.
2018-03-13
Nä den här var inte bra!
Rele
2015-10-21
En väldigt lång men inte så bra film. Jag ger en tvåa.
Kriffot
2014-12-25
Lite festligare än jag trodde! En hel del idioti . Men aldeles för låååång.
2014-11-09
Jag hade länge tänkt att jag skulle se den men alla vänner sa att detta är bland de värsta kalkonrullar man kan se. De bad på bara knän att jag inte skulle se den. Jag borde lyssnat.
JoeZ
2014-08-07
Feels like there is great movie down there, somewhere, it's just hidden behind on-the-nose cheesy dialog and storytelling.
Solidus
2014-04-16
Folk har skällt och sågat Kevin Costners episka apokalyptiska action-drama och frågan är om filmen är så dålig som ryktet säger. Svaret är nej, men filmen lider av stora brister. Manuset är en av dem och det är fyllt med patriotiska repliker som får en att sjunka ihop av pinsamhet. Även idén om postmän som tar sig an elak general kunde behövts en genomarbetning eller två. Bortsett från dessa två faktorer är ”The Postman” en behaglig upplevelse. Filmen är välproducerat, vilket märks på det fantastiska fotot och kameraåkningarna över svulstiga miljöer. Dessutom tycker jag att Kevin med vänner funkar bra framför kameran. ”The Postman” är tre timmar lång, men speltiden flyter på och det är få tillfällen som jag känner att det blir segt. ”The Postman” är värd att ses om du är sugen på en episk historia, men tyvärr är den inte så fantastisk som den önskar att vara.
Gröne_Orm
2014-01-15
Känns som att Costner försökt göra en Braveheart, en patriotisk och "pampig" film med en speltid nära tre timmar om en sann frihetskämpe. Bra är det inte, men en svag tvåa kan det kanske bli. Vad är förresten motsatsen till "guilty pleasure"? "Obsessive self torture"?
SweFilmOnly
2013-10-23
Nog är den för lång. Men svår att ge betyg på då jag avbröts av att spam kom på datorn. Men meddelande är på gott och ont, så även i filmen. Ger inga betyg kommer att se om den en gång, för så bra är den att den kan ses flera gånger!
ilBrutto
2013-09-03
Så jävla dålig är den ju inte. Den är alldeles för lång och har många trovärdighetsproblem. Men från det till en rekommenderad 1:A tycker jag det är väldigt långt.