3.2

The Power of the Dog

Den karismatiske ranchägaren Phil Burbank är både fruktad och beundrad. När hans bror tar hem en ny fru och hennes son så plågar Phil dem tills han ser en möjlighet till kärlek.

Originaltitel The Power of the Dog
Regissör Jane Campion
Manus Jane Campion, Thomas Savage
Genre Drama, Romantik, Western
Skådespelare Benedict Cumberbatch, Kirsten Dunst, Jesse Plemons, Kodi Smit-McPhee, Thomasin McKenzie, Keith Carradine, Frances Conroy

2022-01-11
Nja, fattade nada av den här filmen. Håller med: Vad är poängen med den här filmen?
Krantzylvania
2022-01-03
vad var poängen med den här filmen?
Afflicter
2021-12-29
Annorlunda och fascinerande western där största problemet är Cumberbatchs accent.
Ful_fisk
2021-12-26
Är nog mer än tio år sedan jag såg Pianot och blev helt avtänd på Jane Campion till den nivå att jag än idag aldrig sett en till film av henne. Den här var definitivt bättre, men även ifall det var en stämningsfull och välspelad historia kände jag alltid att det knappast var något mästerligt hantverk. Men slutet röjde ändå att Campion hade ett extra ess i rockärmen som en dussinregissör definitivt inte hade kunnat ro hem. Fortfarande ingen direkt mästerlig film, men det kanske ändå är dags för mig att se En ängel vid mitt bord nu.
mammene
2021-12-14
Länge var det mörkt som natten, destruktivt. Mitt ute i ingenting, en steril miljö. Två bröder så olika som natt och dag. Men det skedde en förändring, en vändning som bara förändrade allt och efteråt, vad var det som hände? Så från att tycka att det här blir för eländigt, bli totalt hänförd.
Biffyclyro
2021-12-11
Var skeptisk, men vändningen var briljant.
SimonLiptone
2021-12-05
Ren dynga. Bra skådespel, men saknar handling. Onödig.
Spook
2021-12-04
härlig film med riktigt bra stämning , man vet att det kan sluta på olika sätt och väntar vilket det kommer att bli =)
Tonti
2021-11-15
Verkligen allright, men lite förutsägbart blir det ju.