2.1

The Predator

Genetiskt uppgraderade med DNA från andra arter är universums farligaste jägare den här gången starkare, smartare och dödligare än någonsin. När en ung pojke av misstag råkar trigga deras återkomst till jorden kan bara ett gäng avdankade ex-soldater och en missnöjd NO-lärare förhindra slutet för mänskligheten.

Originaltitel The Predator
Alternativ titel Predator 4
Regissör Shane Black
Manus Shane Black, Fred Dekker
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Boyd Holbrook, Trevante Rhodes, Jacob Tremblay, Keegan-Michael Key, Olivia Munn, Sterling K Brown, Thomas Jane, Alfie Allen, Augusto Aguilera, Jake Busey, Yvonne Strahovski, Brian A Prince, Mike Dopud, Niall Matter, Javier Lacroix, Gabriel LaBelle

myslas
2019-10-25
Ja, det här manuset är rätt jävla dåligt alltså. En dag kanske en person med Tourettes skildras på film utan att skrika könsord men inte den här gången heller. Har åtminstone gott om gore vilket ger filmen någon sorts underhållningsvärde men det räcker inte för att skyla över all övrig uselhet.
vonadel
2019-10-15
Nej, detta var inte bra. Fjantigt. Nästan så det känns som att det riktar sig till den yngre delen av befolkningen. Men, det är den ju samtidigt för blodig för. Men, barnen av idag är väl härdade (avtrubbade?). 4/10
TheHorrorfan
2019-08-06
Lite löjligt är det, men på det stora hela så är den helt okej. Hade kunnat tänka mig att se om den också, så en 3:a. En svag sådan, men ändå en 3:a.
StureStenhög
2019-07-06
Den vill väl vara någon form av 80-talig actionkomedi-variant av en Predator-film den här, och det är jag inte helt emot i teorin, men i praktiken fungerar det verkligen inget vidare. Någon enstaka kul idé och enstaka rolig replik blir det, och underhållningsvärdet är iaf hyfsat, men mer än så blir det inte. Man har slängt in ett helt gäng comic relief-karaktärer där ingen är rolig, så det blir ju ett problem, och hela filmen känns bara fånig. I originalfilmen lyckades man framställa rovdjuret som överjävligt svår att besegra, den här gången ska han tydligen vara mer utvecklad än tidigare, men ändå känns han inte alls lika farlig. Antagligen beror det på att man har gjort honom alldeles för mycket till en bifigur, och att man inte bryr sig så mycket om hans mänskliga motståndare. Inte provocerande dålig, men väldigt lättglömd
2019-05-11
Tung blodig action blandat med humor kan tydligen funka även 2019. Förvaltar arvet helt okej och klart var iaf att den var mycket underhållande.
2019-05-11
dudson
2019-03-29
Skön film ändå i en genre som aldrig verkar vilja dö ut. Bra att dom slängt in svart humor, bra mix, Extra coolhets poäng att Gary Buseys son är med. Effekterna var fin-fina med många gory moments#)
2019-03-13
Otroligt fånig, dåliga skämt, men ack rätt underhållande ändå...
ThePatient
2019-03-02
Kul! Har många skoj idéer, men utförandet av dem är sämre. Några coola karaktärer och spännande actionsekvenser gör det till en klart sebar film om man inte har nåt emot att skratta åt hur otroligt lökig den är emellanåt.
Hanness
2019-02-03