2.1

The Predator

Genetiskt uppgraderade med DNA från andra arter är universums farligaste jägare den här gången starkare, smartare och dödligare än någonsin. När en ung pojke av misstag råkar trigga deras återkomst till jorden kan bara ett gäng avdankade ex-soldater och en missnöjd NO-lärare förhindra slutet för mänskligheten.

Originaltitel The Predator
Alternativ titel Predator 4
Regissör Shane Black
Manus Shane Black, Fred Dekker
Genre Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Boyd Holbrook, Trevante Rhodes, Jacob Tremblay, Keegan-Michael Key, Olivia Munn, Sterling K Brown, Thomas Jane, Alfie Allen, Augusto Aguilera, Jake Busey, Yvonne Strahovski, Brian A Prince, Mike Dopud, Niall Matter, Javier Lacroix, Gabriel LaBelle

santiago
2020-07-03
Helt värdelös från början till slut.
Andreas_
2020-06-24
Ja herregud, finns inte så mycket att kommentera egentligen mer än att denna film dödade nog hela Predator franchiesen, Tack Shane Black för det, har inte gjort en enda bra film i sitt liv och nu fick han även förstöra en äkta klassiker, måste ju vara hollywoods Uwe Boll, hans filmer är bara för dåliga och denna gång blev det ännu värre. Halvdana till kassa skådisar, ett riktigt uruselt manus, blodiga action sekvenser för vuxna men skämt för 7 åringar, vem är denna film egentligen för...mentalt handikappade? måste man nästa vara om man tycker detta är bra eller ens sevärt, kan vara utan tvekan en av dom sämsta filmerna någonsin gjord, inte enes effekterna är bra och den kostade 80 miljoner dollar!!! pinsamt dåligt, Shane Black borde inte få göra en enda film till i sitt liv...säger bara om du är ett fan av den klassiska The Predator så undvik denna, man blir bara ledsen att se hur man kan slakta en franchise så här...den får ju t.o.m AvP filmerna att framstå som oscarfilmer, som sagt betyget blir en begraven och ihjäl trampad 1:a och mitt tips är, undvik till varje pris.
myslas
2019-10-25
Ja, det här manuset är rätt jävla dåligt alltså. En dag kanske en person med Tourettes skildras på film utan att skrika könsord men inte den här gången heller. Har åtminstone gott om gore vilket ger filmen någon sorts underhållningsvärde men det räcker inte för att skyla över all övrig uselhet.
vonadel
2019-10-15
Nej, detta var inte bra. Fjantigt. Nästan så det känns som att det riktar sig till den yngre delen av befolkningen. Men, det är den ju samtidigt för blodig för. Men, barnen av idag är väl härdade (avtrubbade?). 4/10
TheHorrorfan
2019-08-06
Lite löjligt är det, men på det stora hela så är den helt okej. Hade kunnat tänka mig att se om den också, så en 3:a. En svag sådan, men ändå en 3:a.
StureStenhög
2019-07-06
Den vill väl vara någon form av 80-talig actionkomedi-variant av en Predator-film den här, och det är jag inte helt emot i teorin, men i praktiken fungerar det verkligen inget vidare. Någon enstaka kul idé och enstaka rolig replik blir det, och underhållningsvärdet är iaf hyfsat, men mer än så blir det inte. Man har slängt in ett helt gäng comic relief-karaktärer där ingen är rolig, så det blir ju ett problem, och hela filmen känns bara fånig. I originalfilmen lyckades man framställa rovdjuret som överjävligt svår att besegra, den här gången ska han tydligen vara mer utvecklad än tidigare, men ändå känns han inte alls lika farlig. Antagligen beror det på att man har gjort honom alldeles för mycket till en bifigur, och att man inte bryr sig så mycket om hans mänskliga motståndare. Inte provocerande dålig, men väldigt lättglömd
2019-05-11
Tung blodig action blandat med humor kan tydligen funka även 2019. Förvaltar arvet helt okej och klart var iaf att den var mycket underhållande.
2019-05-11
dudson
2019-03-29
Skön film ändå i en genre som aldrig verkar vilja dö ut. Bra att dom slängt in svart humor, bra mix, Extra coolhets poäng att Gary Buseys son är med. Effekterna var fin-fina med många gory moments#)
2019-03-13
Otroligt fånig, dåliga skämt, men ack rätt underhållande ändå...