The President's Last Bang

Satir, delvis baserad på mordet på den sydkoreanske presidenten som skedde i oktober 1979 och utfördes av en av hans närmaste män. Det handlar om President Park Chun-hees liv och händelserna som föregick mordet på honom.

Originaltitel Geuddae geusaramdeul
Regissör Im Sang-soo
Manus Im Sang-Soo
Genre 2000-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Han Suk-kyu, Baek Yun-shik, Song Jae-ho, Jo Sang-geon, Kim Sang-ho, Jung Won-joong, Kwun Byung-gil, Lee Jae-gu, Kim Seong-wook

2012-08-22
Helt okej! Medel 3a
TheJack
2012-05-09
Trean är i allra svagaste laget. Filmen är ytlig, stundtals ganska fånig och för spretig för sitt eget bästa. Samtidigt har den en avgränsning som jag gillar, ett intressant ämne och ett ganska bra hantverk, vilket gör att det ändå är en ganska trevlig upplevelse. Men trean är svag, som sagt.
MilkMonkey
2007-02-23
koreanska, politiska dokudramer är en underskattad genre. Denna är nästan lika bra som KT . . intressant hur mycket japanska fraser de använde (och sjöng . . Misora Hibaris gamla paradnummer "Kanashi sake") . . inte konstigt kanske eftersom Park samarbetade med japanerna under ockupationen

2007-01-16
Sydkoreanskt drama med mycket spänning som handlar om det planerade mordet på presidenten Park Chun-hee. Välgjord och intressant film som dock saknar samma imponerande djup som Assassination och Richard Nixon med Sean Penn. Men denna film har i och för sig ett annat upplägg och det är absolut en film jag kan rekommendera.
mutato
2006-02-23
på det hela en förvirrande film tycker jag. allt som inte blev rörigt var fint, men blir liksom ingen koppling mellan estetiken och handlingen, så vem vet ifall den här filmen var bra egentligen.