2.9

Pippa Lees hemliga liv

Pippa Lee är en hemmafru på snart femtio år gift med en numera pensionerad framgångsrik bokförläggare och stolt mamma till två barn. Paret har flyttat till en pensionärsförort och Pippa Lee reflekterar över sitt liv och hur hon vill leva resten av det.

Originaltitel The Private Lives of Pippa Lee
Regissör Rebecca Miller
Manus Rebecca Miller
Genre Komedi, Romantik, Drama, 2000-tal
Skådespelare Robin Wright, Blake Lively, Alan Arkin, Keanu Reeves, Maria Bello, Zoe Kazan, Ryan McDonald, Winona Ryder, Mike Binder, Monica Bellucci, Robin Weigert, Shirley Knight, Madeline McNulty, Dan DeLuca, Sean-Michael Bowles, Teresa Yenque, Julianne Moore

Skapad 2019-12-09 av frienatic
\"Pippa Lees hemliga liv\" samlar en fantastisk skådespelarensemble med Robin Wright (f.d. Penn) i spetsen som titelns Pippa Lee. Med en säker estetik, innehållande subtilt säregna visualiseringar...   Läs mer »

Skapad 2019-10-27 av bluevelvet
Pippa Lee ( Robin Wright ) är en kvinna i övre medelåldern som lever tillsammans med sin betydligt äldre man Herb Lee ( Alan Arkin ) och deras två barn som är i övre tonåren. Herb är en fra...   Läs mer »

abnormal
2018-12-22
Engagerar tyvärr inte.
päronanton
2018-08-08
Den var okej!
2016-11-25
Till och med partiledardebatterna på TV är mer intressanta än den här smörjan.
AlbinWesley
2015-08-20
Tycker denna var magnifik, hela casten är av utomordentlig kvalitet. Tycker Reeves är perfekt i sin uttryckslösa biroll, alla andra roller görs också lysande för den delen. Det som väger över till fyran förutom att det är ett suveränt persondrama, är att personen är en medelålders kvinna. Kul!
okidoki
2015-05-01
Uttråkade amerikanska hemmafruar känns inte så nära.
Krusty
2015-02-06
Började räkna på valutakurser vilket var mer intressant än filmen, och jag gillar inte matte.
2014-12-29
Trevlig och välskriven. Puttrig utan att vara banal. Bra prestationer av Wright, Arkin och Bello. (8-/15)
V70
2014-11-20
Fantastisk Robin Wright, jag förstår dock inte hur man kan casta Keanu Reeves till något annat än telefånstolpe :) (Matrix var en lyckträff.)
Salvation_Mind
2014-11-02
Slänger in en stark trea jag med. Sevärd med lite eftertanke.
KyLLo
2014-07-19
Jag tycker att den här var bra från början till slut. Ingenting speciellt att klaga på. En stark trea.