The Prodigy

Sarah är oroad över sin unge son Miles skrämmande beteende och tror att en ond och övernaturlig kraft tar över honom. Sarah måste välja mellan en mammas instinkter att skydda sin son till varje pris och det desperata behovet att undersöka vad, eller vem, som orsakar hans onda svängningar.

Originaltitel The Prodigy
Regissör Nicholas McCarthy
Manus Jeff Buhler
Genre Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Taylor Schilling, Jackson Robert Scott, Peter Mooney, Colm Feore, Paul Fauteux, Brittany Allen, Paula Boudreau, Elisa Moolecherry, Olunike Adeliyi, Janet Land, Martin Roach, Byron Abalos, Ashley Black, Tristan Vasquez

haajen
2019-06-03
Smått underhållande skräp, synnerligen korkad men funkar som en stunds förströelse.
starsky
2019-05-21
Kul med något nytt i besatthets-genren. Många överraskningar.
2019-05-17
Skitkass. Så makalöst B-kass.
norenorama
2019-05-02
"ShenLong" hahah helt rätt. Denna är totalt värdelös, se ej!
ShenLong
2019-04-28
Men ska inte lyssna på folk som säger att den är bättre än väntat
2019-04-24
Ännu en stackars hund som mister sitt liv för en galen unge som är besatt av något övernaturligt. Filmen var rätt okej så den får en 3:A
Jaganatha
2019-02-23
Medelmåttig skräckfilm med alltför få minnesvärda scener. Ändå är det av visst intresse att notera hur den spelar på föräldrars rädsla för att deras barn ska växa upp till monster utan att det finns någon vettig medicinsk förklaring. I dagens samhälle är prestationskraven som bekant höga redan tidigt i livet. Men filmens manusförfattare har inga nämnvärda ambitioner att kommentera samtiden, utan blandar istället in reinkarnation och själavandring som förklaring, för "det är ju bara i Väst vi inte tror på sådant skrock". Efter att ha sett den här filmen blev då inte jag mer övertygad om att mördares själar kan invadera och ta över små begåvade åttaåringar. Men i Prodigy 2 kanske bilden klarnar...
TheHorrorfan
2019-02-22
Intensiv och intressant handling. Hade förväntat mig något bra, men inte att den skulle vara såhär bra. Svag 4:a.