2.2

The Promotion

Doug är biträdande chef på Donaldson's utanför Chicago. Karriären går bra och när Donaldson's bestämmer sig för att öppna en ny butik ser Doug sig själv som den självklara kandidaten till butikschef för den nya butiken. När Richard förflyttas in från Kanada blir Doug inte den enda som tävlar om butikschefens och styrelesens gunst. Tyvärr har Doug redan berättat för sin fru att han ska bli den nya butikschefen...

Originaltitel The Promotion
Regissör Steve Conrad
Manus Steve Conrad
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Seann William Scott, John C Reilly, Fred Armisen, Jenna Fischer, Bobby Cannavale, Lili Taylor, Gil Bellows, Rick Gonzalez, Adrian Martinez, Angel Guzman, Mario Larraza, Anastasia Esper, Chris Conrad, Jason Bateman, Maestro Harrell, Richard Henzel (röst)

2021-03-15
Rätt så meningslös film. Puttrar på utan att vara direkt dålig. Den är mest liksom ingenting. (5/15)
2017-04-24
En film som varken väljer fullt ut att vara komedi eller drama utan hamnar någonstans i mitten. Det blir alltså varken några stora skratt eller starka dramatiska scener. Vad det blir är en trivsam och ofarlig film som kommer vara lätt att glömma av men som under sin speltid ändå som sagt var trivsam. Seann William Scott och John C. Reilly är rätt castade för detta är roller de troligen skulle kunna spela i sömnen. 2+
2016-12-01
Som komedi är den tam och extremt tillbakalutad vilket kanske funkat om det funnits en svart sida av all sensmoral. Nu blev det istället bara ljummet hela vägen. Inte dålig, men ej heller speciellt kul.
Korben_Dallas
2015-11-06
Försöker vara nån slags filosofisk tragik-komik om de slentrian livet som en jäkla medelmåtta i samhället. Och den lyckas med det till viss mån. Stark 2:a typ.
marleey
2014-10-09
Långsam men lite små trevlig film på något vis. John C Reilly är verkligen bra i dem här typen av roller. "Vanliga" men samtidigt lite udda. Seann William Scott är okej även fast han inte är någon vidare skådis. Han brukar mest delta i rätt gapiga komedier med högt tempo. Så kul att se han i något annat. Tempot i The Promotion är långsamt, kanske lite för långsamt emellan åt. Ingen film man sitter och gapskrattar åt direkt. Den bjuder på något skratt här och var. Filmen lyfter aldrig vilket gör att den blir seg och den minimala potential den hade hade bli fin försvann fort. Svag 2:a.
AlbinWesley
2014-06-22
Inte nämnvärt kul, men ej heller direkt dåligt. Bara ganska.
Bumsi
2014-04-14
Sensmoralklämmen i slutet förstör det hela totalt
Invertedd
2014-01-17
Totalt meningslöst.
EliasN
2014-01-13
Tyvärr alldeles för tråkig och långsam för min smak.
bryngel
2013-03-11
Svag, svaaaag tvåa, för inte är det lätt att hitta något som är bra här. John C Reilly glimtar väl till någon gång.