2.9

Åklagaren, försvararen, pappan och hans son

I denna film baserad på verkliga händelser för vi följa rättegången mot Milorad Krstic som står inför rätta i den internationella brottmålsdomstolen i Haag, anklagad för att ha utfört folkmord under Bosnienkriget. När åklagaren introducerar ett vittne som säger sig ha bevittnat folkmorden måste försvarsadvokaten ta till drastiska åtgärder för att få sin klient friad.

Originaltitel The Prosecutor the Defender the Father and His Son
Regissör Iglika Triffonova
Manus Iglika Triffonova
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Romane Bohringer, Samuel Fröler, Patrik Karlson, Suzanna Santrac, Miodrag Stojanovic, Nermina Lukac, Igor Skvarica, Erwin Bozzolini, Richard Sseruwagi

KyLLo
2018-09-29
Helt okej. Rättegångsdrama innebär ofta att det blir strikt och ensidigt med mycket rättssal och långa pläderingar, men i det här fallet är det mer variationsrikt. Dock kan man fråga sig hur Samuel Fröler alltid får de stora rollerna, oavsett om det är svenska eller utländska filmer.
Rele
2018-09-21
Den här filmen är en halvbra story om rättegången mot Milorad Kristc i Haag. Han gav order att mörda men och våldta kvinnor i en by i Bosnien. Jag ger en svag trea.