2.6

The Purge: Anarchy

Ett ungt par kämpar för att överleva på gatorna efter att deras bil går sönder precis när den årliga utrensningen börjat.

Originaltitel The Purge: Anarchy
Alternativ titel The Purge 2
Regissör James DeMonaco
Manus James DeMonaco
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Frank Grillo, Carmen Ejogo, Zach Gilford, Kiele Sanchez, Zoë Soul, Justina Machado, John Beasley, Jack Conley, Noel Gugliemi, Castulo Guerra, Michael K Williams, Edwin Hodge, Roberta Valderrama, Niko Nicotera, Lakeith Stanfield

Sajmlajm
2020-10-25
Guilty pleasure att se kapitalismen kritiseras utifrån ett blodigt perspektiv. Håller dock inte för mer än en tvåa, även om det är nära en trea.
2020-05-29
Underhållande, så det räcker klart till en 2:a...
sodomiten
2019-05-24
Njo, ja. Nej. Det kan inte bli tal om något annat betyg än en etta här. Dom har tagit inspiration från "flykten från new york" och "running man" Inget fel med det, men resultatet är till sist bara en b-film.
Robkiller
2019-01-13
Något bättre än föregångaren, men på det stora hela är detta rätt meningslöst.
dafreakish
2018-11-14
Samma koncept, lika intressant som tankeexperiment men sämre som färdig film. The Purge är en filmserie med oerhörd potential att verkligen kritisera samhället vi lever i samtidigt som den verkligen hade kunnat berätta något om mänskligheten. Istället snuddar den bara vid det som hade tagit filmerna till en annan nivå. Men underhållen blir man, fast med en fnysning nära till hands.
kanemura
2018-06-27
Ja, ja, ja rika människor är så hemska. Gräsligt tonårsnonsens.
Astrojacob
2017-12-16
Helt ok nerv och sjuk sensmoral. Trump måste älska denna Purge!
KyLLo
2017-08-05
Bedrövlig. Här finns ingen uppbyggnad, ingen spänning och ingen skräck. Ena stunden händer absolut ingenting och nästa är det skrikig och totalt sönderklippt b-action med dåligt skådespel. En riktig skräpfilm. Förutom bakgrundsstoryn har den inga likheter med den första filmen. Det enda bra med den här är de fina stadsmiljöerna och färgerna. 1+
ekback
2017-02-10
Nja... rätt dålig film egentligen, men duger som underhållning och är iaf mer intressant än ettan. Svag trea.
Mr_v
2016-10-23
Nä, funkade inte för mig. Gillar konceptet men önskar de skalat ner det och varit lite subtilare i "satiren". Känns klumpigt som nu. Dessutom är ljussättning och kameraarbete trist att titta på - i alla fall föll det inte mig i smaken.