1.9

The Pyramid

Filmen handlar om ett gäng amerikanska arkeologer som utforskar en forntida pyramid djupt begraven under den egyptiska öknen. Men de går vilse i pyramidens mörka och oändliga katakomber och försöker desperat hitta en väg ut. Ganska snart inser gänget att de inte bara är fångade, utan även jagade.

Originaltitel The Pyramid
Regissör Grégory Levasseur
Manus Daniel Meersand, Nick Simon
Genre 2010-tal, Skräck
Skådespelare Ashley Hinshaw, James Buckley, Denis O'Hare, Daniel Amerman, Amir K, Christa Nicola, Joseph Beddelem, Omar Benbrahim, Faycal Attougui, Philip Shelley

Robkiller
2018-01-18
Smått underhållande i trånga gångar även om det är hyfsat ologiskt. Skådespelarna är rätt risiga och effekterna fula, men håller ändå intresset uppe.
amam
2017-08-18
Hade ju förutsättningarna för att bli bättre men taskigt manus, som bäst medioker regi och himla tafflig CGI drar ner intrycket. Svag tvåa.
Solidus
2017-04-02
Bra upplägg som hade kunnat bli en sevärd skräckfilm om uppdraget hade gått till en mer kompetent regissör. Att låta en grupp utforska en mystisk pyramid är guldmaterial, men tyvärr tar dåliga effekter och billiga jump-scares över filmen och finalen är en bedrövlig upplevelse. Gör om, gör rätt.
Cisco
2017-03-13
Man bryr sig inte alls om huvudrollsinnehavarna och vem som ska klara sig eller inte, tycker man misslyckats med en skräckis då.
2016-03-25
Med tunnlar, mörker, fällor och klaustrofobisk atmosfär är det inte svårt att göra en sån här skräckis. Är det då lite äventyrsspänning inblandat är det redan ordnat så att säga. Och the Pyramid börjar bra och följer mönstret fint. Det händer läbbiga saker och allt är som det ska. Som vanligt tyckte någon att detta inte var nog och havererade sista halvtimman. Men en svag 3:a består då jag är svag för sånt här.
Bullen84a
2016-03-14
Har sett betydligt sämre filmer än denna.
Bullen84a
2016-03-14
Har betydligt sämre filmer än denna. Ingen måste se film direkt.
ekneB
2015-11-01
Inte alls så illa som jag förväntat mig att den skulle vara, relativt välspelad är den också. Denis O'Hare visar att han är en stabil skådespelare även utanför American Horror Story! Hade roligt och den är faktiskt spännande 2/3 av filmen. Kass CGI och en dålig tredjedel annars en stabil skräckfilm!
craptastic
2015-10-08
Mjo gilla den till en början.. men sen smetas den mest ut och blir medioker ny-skräck..
Nathalena
2015-08-26
Sett värre så, den var inte helt urusel