2.3

The Queen of Sheba's Pearls

1944 begravde Jack Carter sin mamma. Samma år fyllde han åtta år. 1952 fyllde Jack sexton år, kungen dog och en främling dök upp på Jacks födelsedagsmottagning. En främling som skulle vända upp och ner på hans värld - och vars närvaro reste frågan: "Finns det liv efter döden"?

Originaltitel The Queen of Sheba's Pearls
Alternativ titel The Queen of Shebas Pearls
Regissör Colin Nutley
Manus Colin Nutley
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Helena Bergström, Eileen Atkins, Tim Dutton, Rolf Lassgård, Peter Vaughan, Rollo Weeks, Elizabeth Spriggs, Natasha Little, Lindsay Duncan, Lorcan Cranitch

2018-01-21
Sämst, men vad hade man vänta sig?
picklessmulan
2014-02-28
Bra Foto och hyfsade skådisinsatser! Tyvärr pratar Helena inte bra engelska vilket jag stör mig på rakt igenom!! Tråkigt manus också. Ingen vill jag kommer se igen!!
Gigi1943
2013-06-27
Men inte ska vi väl låta Helena B prata engelska ... fy så illa det låter, hela denna film bygger på Peter Vaughan som är en av mina superidoler, han är alltid rätt (vad han än gör) annars en väldigt medioker film med inte speciellt bra skådespelarinsatser, den tengerar nästan en etta, men idag är jag snäll!
Xenox
2012-07-15
Inget märkvärdig, men ändå okej.
RunRiot
2010-02-23
Rollo Weeks är helt oslagbar som skådis. Jättefina miljöer och jättesnyggt foto. Dessutom har den en ganska gullig, men ack så förutsägbar, story.
nathaliew
2010-01-06
kan kännas lite seg, men man fastnar i det vackra fotot, och bra skådespeleri från britterna: Lindsay Duncan, Natasha Little, Lorcan Cranitch etc.
KAVRING
2009-12-26
Har försökt att traggla mig igenom filmen vid två tillfällen, men lyckades inte.
Cumlin
2009-03-27
Har svårt att fatta den här faktiskt blev prisbelönad för bästa foto.
Chris90
2009-03-19
Tycker den var lite intressant, om en aning tråkig.
proppis
2009-03-13
väldgit långsamt berättad och jag vet egentligen inte riktigt vad filmen ville säga? att livet går vidare?