2.9

The Quiet

Den populära cheerleadern Nina Deers perfekta förortsvärld vänds upp och ner när hennes föräldrar adopterar deras föräldralösa guddotter, Dot. Dots ankomst förändrar Ninas sociala status och gör att familjens mörkaste hemligheter kommer upp till ytan.

Originaltitel The Quiet
Regissör Jamie Babbit
Manus Abdi Nazemian, Micah Schraft
Genre Thriller, Drama, 2000-tal
Skådespelare Camilla Belle, Martin Donovan (II), Edie Falco, Elisha Cuthbert, Shawn Ashmore, Katy Mixon, Ryan Aiken, Daniel Buckley, Josh Carlson, Brandon Casarez, Celester Collier, Shannon Woodward

päronanton
2018-08-17
En mörk historia! Den var helt klart sevärd! Bra Skådespel!
2016-11-23
Det här är bland det bästa som gjordes under 00-talet. Filmen är väldigt spännande och faktiskt ganska oförutsägbar och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig, särskilt Camilla Belle och Elisha Cuthbert. Dessutom är musiken väldigt bra och det är ju ett plus i kanten.

2015-07-12
Helt ok.
Zipper
2014-10-09
Halvdan thriller. Karaktärerna saknar nödvändigt djup.
filmfreak1
2014-03-06
En sån film, som får mig att nästan helt glömma bort mitt liv, för 90 minuter. Ingen perfekt film för det, tyvärr.

2013-08-28
Den var okej.
Starlette
2011-11-02
Faktiskt ganska spännande och obehaglig.
jasmin357
2011-08-30
störd film
KyLLo
2010-11-25
Riktigt bra dramathriller, trots begränsad budget och ganska okända skådisar. Tragikomisk, stämningsfull, oväntat djup, och bjuder på en del överraskningar ända in i slutet.
leeloo_
2010-08-13
jag hade inga som helst förväntningar. kanske det gjorde den bättre. Men jag tyckte om den. Vacker, hemsk. Lite american beauty över den. En stark trea.