2.1

The Quiet Ones

En fysikprofessor sammanför ett team för att hjälpa till att skapa en poltergeist.

Originaltitel The Quiet Ones
Regissör John Pogue
Manus John Pogue, Craig Rosenberg, Oren Moverman
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Jared Harris, Sam Claflin, Erin Richards, Rory Fleck Byrne, Olivia Cooke, Laurie Calvert, Aldo Maland, Max Pirkis, Tracy Ray, Richard Cunningham, Eileen Nicholas

Robkiller
2018-01-25
Lågbudget skräck som lyckas hålla intresset uppe trots en hel del brister... men i slutändan så var det här oväntat bra ändå.
Jogze
2017-09-27
C'est de la merde!!
Jamesa
2017-01-10
Brukar försöka vara något generös till att nå betyg 2, men denna orkar inte upp dit. Film i avsaknad av själ, nerv, drama eller spänning. Tråkig, ville att den skulle ta slut ganska tidigt. Det tidstypiska genom-kameran hjälper ju inte till heller.
Zok
2017-01-10
Godkänt.
Tatty
2016-11-10
Lite spännande men inte så läskig vilket var ett besvikelse. Slutet var lite dålig.
vonadel
2016-07-09
Har ett par bra skådisar (Harris & Cooke), men det räcker inte. Tappar intresset efter ett tag. Lite fjantigt att de lägger in fake-bilder på "the actual crew". Svag trea. 5/10
Prsoner
2016-06-05
Great idea, poorly executed som de säger på utrikiska
amam
2015-12-10
Stark tvåa. Hyfsade skådisar och det går väl sådär med manuset men själva filmen i sig är lätt bortglömt.
ekneB
2015-12-05
Svag trea, har sina riktigt bra stunder med professorn som ska vara logisk in the name of science. Många förutsägbara sekvenser däremot.
kanemura
2015-03-23
Välgjord och rätt läskig! Jag hoppade till ett par gånger och var nervös under större delen av filmen. Härligt! Tyvärr spårade den i slutet, men det får man väl räkna med när man ser ny skräckfilm.