3.2

The Raid - Uppgörelsen

I hjärtat av Jakarta, i ett till synes sunkigt lägenhetskomplex, finns ett ointrängligt tillhåll för några av världens värsta gangsters och mördare. Inte ens de modigaste av poliser vågar sig i närheten, tills en morgon då Officer Rama skickar in sin beväpnade insatsstyrka i den livsfarliga labyrinten. Uppdraget är att döda den hänsynslöse knarkkung som styr stället, men när lamporna slocknar och utgångarna blockeras kan varje steg bli deras sista.

Originaltitel Serbuan maut
Alternativ titel The Raid: Redemption, The Deadly Raid
Regissör Gareth Evans
Manus Gareth Evans
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Iko Uwais, Joe Taslim, Donny Alamsyah, Yayan Ruhian, Pierre Gruno, Ray Sahetapy, Tegar Satrya, Iang Darmawan, Eka 'Piranha' Rahmadia, Verdi Solaiman

andersg
2020-11-02
Tunn story med 99% videovåld. Fanns några moments som stack ut men annars är det bara slafs och skelettkras rakt igenom. Filmen är väl ganska välgjord för sin genre men ändå bajs som film. En tvåa istället för en etta då det faktiskt kunde varit sämre regisserat.
Tolkana
2020-05-24
Börjar extremt bra men blev dålig så fort det blev en fightingfilm.
araka
2020-05-01
Bland det sämsta jag sett någonsin. Slagsmålen ser ner ut som Svansjön än gangsteraction. Jämfört med detta är Åsa Nisse rullarna Oscar material.
thebully
2018-09-22
Fucking brutal mannen!
2017-12-18
Vilken fantastisk koreografi filmen rakt igenom! Enda jag har att klaga på är att övergångarna i slagsmålen känns lite krystade ibland på ett onödigt sätt. Men annars är det bland det mest imponerande jag sett sedan Ong-Bak för bra många år sedan nu. Storyn är ganska platt och förutsägbar men duger för att bära filmen framåt. Snygg och intensiv med skådespelarprestationer som funkar utmärkt. Fyran är inte jättestark men mer än en trea är det!
Bengt_a
2016-11-25
Meh. 99 minuter slag, sparkande och blod. "Genre: Action, Kriminalare, Thriller" var extremt missvisande tycker jag. Hade det stått martial arts eller karatefilm hade jag kanske uppskattat den lite mer.
Murvel48
2016-10-13
Den var på väg mot en fyra men sen blev det lite väl mycket skrikande och sparkande.
gjoob
2016-08-31
Här slösas inte på krutet. Vi kastas direkt in i händelsernas centrum och därefter är det som sagt action non-stop. På gott och ont - storyn är lite tunn och jag blir rätt så mätt på alla slag, sparkar och avrättningar efter ett tag. Men som actionfilm betraktat är den mycket bra - om man är på rätt humör.
Chrille81
2016-07-19
Lite nyskapande i en annans ljummen genre, riktigt bra!
federico033
2016-03-22
Ajajaj, så våldsam och brutal, men så jäkla underhållande