3.2

The Raid ? Uppgörelsen

I hjärtat av Jakarta, i ett till synes sunkigt lägenhetskomplex, finns ett ointrängligt tillhåll för några av världens värsta gangsters och mördare. Inte ens de modigaste av poliser vågar sig i närheten, tills en morgon då Officer Rama skickar in sin beväpnade insatsstyrka i den livsfarliga labyrinten. Uppdraget är att döda den hänsynslöse knarkkung som styr stället, men när lamporna slocknar och utgångarna blockeras kan varje steg bli deras sista.

Originaltitel Serbuan maut
Alternativ titel The Raid: Redemption, The Deadly Raid
Regissör Gareth Evans
Manus Gareth Evans
Genre Kriminalare, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Iko Uwais, Joe Taslim, Donny Alamsyah, Yayan Ruhian, Pierre Gruno, Ray Sahetapy, Tegar Satrya, Iang Darmawan, Eka 'Piranha' Rahmadia, Verdi Solaiman

thebully
2018-09-22
Fucking brutal mannen!
2017-12-18
Vilken fantastisk koreografi filmen rakt igenom! Enda jag har att klaga på är att övergångarna i slagsmålen känns lite krystade ibland på ett onödigt sätt. Men annars är det bland det mest imponerande jag sett sedan Ong-Bak för bra många år sedan nu. Storyn är ganska platt och förutsägbar men duger för att bära filmen framåt. Snygg och intensiv med skådespelarprestationer som funkar utmärkt. Fyran är inte jättestark men mer än en trea är det!
Bengt_a
2016-11-25
Meh. 99 minuter slag, sparkande och blod. "Genre: Action, Kriminalare, Thriller" var extremt missvisande tycker jag. Hade det stått martial arts eller karatefilm hade jag kanske uppskattat den lite mer.
Murvel48
2016-10-13
Den var på väg mot en fyra men sen blev det lite väl mycket skrikande och sparkande.
gjoob
2016-08-31
Här slösas inte på krutet. Vi kastas direkt in i händelsernas centrum och därefter är det som sagt action non-stop. På gott och ont - storyn är lite tunn och jag blir rätt så mätt på alla slag, sparkar och avrättningar efter ett tag. Men som actionfilm betraktat är den mycket bra - om man är på rätt humör.
Chrille81
2016-07-19
Lite nyskapande i en annans ljummen genre, riktigt bra!
federico033
2016-03-22
Ajajaj, så våldsam och brutal, men så jäkla underhållande
AlbertSpica
2016-02-09
oj vad dom slåss.
dudson
2015-11-15
Guld action rökare med inte en död sekund. Fullt ös medvetslös.I Love IT!
Semiramis
2015-10-23
Mycket bra! Action hela vägen, och vilken kvalitet!