2.4

The Rental

Två kärlekspar åker på weekendresa till havet men börjar snart misstänka att värden för det perfekta hyreshuset spionerar på dem. Det tar inte lång tid innan helgen har förvandlats till en riktig mardrömsvistelse där de gamla vännernas väl dolda hemligheter bubblar upp till ytan och snart ser de på varandra med helt nya ögon.

Originaltitel The Rental
Regissör Dave Franco
Manus Dave Franco, Joe Swanberg
Genre Drama, Thriller, Skräck
Skådespelare Alison Brie, Dan Stevens, Sheila Vand, Jeremy Allen White, Toby Huss, Anthony Molinari

StureStenhög
2020-09-10
Den här stod sig faktiskt riktigt bra i konkurrensen i genren. Den har lite större fokus på karaktärerna än vad man är van vid, och jag gillar att alla är lite lagom osympatiska, det gör dem trovärdigare. Annars är det väl något av ett lotteri det här med osympatiska karaktärer. Ibland sitter man bara och blir irriterad på dem, medan det i andra filmer blir underhållande att följa deras intriger på tryggt avstånd i tv-soffan. Den här filmen placerar sig i den sistnämnda kategorin, och man känner att de förtjänar varandra och det de utsätts för. Skådespelarna sköter sig bra dessutom, och jag gillade slutet
coastaltown
2020-08-22
extremt slöseri av alison brie, dan stevens och toby huss. och när jeremy allen white äntligen får en filmroll efter shameless så blir det denna? näää
amam
2020-08-01
Inget nytt, men jag gillade poängen han försökte få fram med tredje akten. Bra skådisar, snyggt filmad. Väldigt svag fyra.
PeterTheW
2020-07-25
Helt okej. Välspelad och snygg men inget utöver det vanliga.
Man5on
2020-07-25
Otroligt generisk och meningslös. Har inget emot Dave Franco, tvärtom egentligen, men jag hade någon sorts förhoppning om att han skulle göra åtminstone något annorlunda med en annars trött genre. Men icke.