2.8

The Return of the Vampire

Året är 1918. En engelsk familj har terroriserats av en vampyr under en tid, men har till slut lyckats fängsla in den. När andra världskriget börjar frigörs vampyren av en tysk bomb. Vampyren återupplivar sin varulvsbetjänt och tar identiteten av en vetenskapsman som har flytt från ett koncentrationsläger. Nu ska han hämnas.

Originaltitel The Return of the Vampire
Regissör Lew Landers
Manus Randall Faye, Griffin Jay
Genre 40-tal, Skräck
Skådespelare Bela Lugosi, Frieda Inescort, Nina Foch, Miles Mander, Roland Varno, Matt Willis

Lotso
2017-10-18
I sin helhet är detta en film som kommer behaga de som älskar Universal’s monsterfilmer från denna era. Visst må den vara kliché och inte särskilt unik i dagens ögon. Men för de som vill gräva sig lite mer in i historia och utforska mer, är den helt klart värt en titt. Bela Lugosi gör den värt det. Samt atmosfären och scenografin som bara osar härlighet.
Grillo
2010-10-07
Bela Lugosi är bra som alltid, i övrigt inte mycket att se... De älskade verkligen rökmaskinen och försöken till komik (inklusive brytande av fjärde muren) var ganska usla och malplacerade.
deppen
2010-07-25
Älskar scenerna vid kyrkogården, med dimman tät! Så ska en skräckfilm se ut sanna mina ord! Bela Lugosi är strålande som vanligt, tycker alla skådespelarna gör ett fantastiskt jobb. Men så var det ju det här med manus också........inte lika bra. Charmig till tusen.
NoWireHangers
2006-09-11
Otroligt mycket bättre än de poverty row-filmer Lugosi gjorde vid den här tiden.