3.6

The Revenant

Historien utspelar sig på 1820-talet och kretsar kring Hugh Glass, en man som bestämmer sig för att hämnas på männen som lämnade honom att dö efter en björnattack.

Originaltitel The Revenant
Regissör Alejandro G Iñárritu
Manus Mark L Smith, Alejandro G Iñárritu
Genre Drama, Thriller, Äventyr, Western, 2010-tal
Skådespelare Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Forrest Goodluck, Paul Anderson, Kristoffer Joner, Joshua Burge, Duane Howard, Melaw Nakehk'o, Fabrice Adde, Arthur RedCloud, Christopher Rosamond, Robert Moloney, Lukas Haas, Brendan Fletcher, McCaleb Burnett, Tyson Wood, Vincent Leclerc, Stephane Legault, Emmanuel Bilodeau

Skapad 2019-12-22 av tobbiaszz
Vad ska man säga? Samtidigt som det finns väldigt mycket att säga om denna film, finns det också väldigt lite. Man skulle kunna stanna vid att kommentera fotot. För fotot är fullkomligt magis...   Läs mer »

Bonikowski
2021-04-16
Lite Rambo - First blood, lite Deliverance och fint foto blir en bra kombo. Välgjort men kanske inte helt originellt.
Rele
2021-04-01
En väl gjord och spännande drama. DiCaprio gjorde en bra tolkning av en väldigt envis och sårad man. Regin och manuset var bra. Vildmarks natur höjde betyget till en stark fyra.
Starkbröl
2021-03-15
Filmen skildrar Leo DiCaprios umbäranden, strapatser och försök att överleva tills han får en Oscar.
ZoIX
2020-09-28
Såklart otroligt orealistiskt men det är för välgjort för att jag ska pinna ned ett betyg.
V70
2020-01-25
Vacker film men groteskt överdriven överlevnadsförmåga hos huvudkaraktären, vilket saboterar realismen i en i övrigt välgjord "hämnar-rulle" i en fantastisk miljö.
sodomiten
2020-01-02
Man hade kunnat snabbspola bort en timme i mitten av filmen när absolut ingenting hände. Som en naturfilm på national geographic ungefär fast utan tal alltså. Men scenerna från kanadas vildmark ger ändå en 2a i betyg.
F-M-J
2019-12-16
Trots en större svacka i tempo så håller filmen. Svag fyra. DiCaprios oscar rulle.
live
2019-10-30
Inte en särskilt djup film, men vackra miljöer och häftigt filmat. Känns påkostad. Bra för att vara en historisk ”krigsfilm”/thriller.
andmoreagain
2019-01-29
En ok studie i stryktålighet.
dudson
2018-10-10
Sanslöst gripande film om mänskligt lidande & ondska. Vackert filmat och med guda -benådade insatser av Dicaprio / Hardy. Det man verkligen kommer ihåg är björn och häst scenerna som är extremt talande för överlevnads espekterna av mänskligt kämpande i motgång. 3+