3.6

The Revenant

Historien utspelar sig på 1820-talet och kretsar kring Hugh Glass, en man som bestämmer sig för att hämnas på männen som lämnade honom att dö efter en björnattack.

Originaltitel The Revenant
Regissör Alejandro G Iñárritu
Manus Mark L Smith, Alejandro G Iñárritu
Genre Drama, Thriller, Äventyr, Western, 2010-tal
Skådespelare Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Forrest Goodluck, Paul Anderson, Kristoffer Joner, Joshua Burge, Duane Howard, Melaw Nakehk'o, Fabrice Adde, Arthur RedCloud, Christopher Rosamond, Robert Moloney, Lukas Haas, Brendan Fletcher, McCaleb Burnett, Tyson Wood, Vincent Leclerc, Stephane Legault, Emmanuel Bilodeau

Skapad 2019-12-22 av tobbiaszz
Vad ska man säga? Samtidigt som det finns väldigt mycket att säga om denna film, finns det också väldigt lite. Man skulle kunna stanna vid att kommentera fotot. För fotot är fullkomligt magis...   Läs mer »

V70
2020-01-25
Vacker film men groteskt överdriven överlevnadsförmåga hos huvudkaraktären, vilket saboterar realismen i en i övrigt välgjord "hämnar-rulle" i en fantastisk miljö.
sodomiten
2020-01-02
Man hade kunnat snabbspola bort en timme i mitten av filmen när absolut ingenting hände. Som en naturfilm på national geographic ungefär fast utan tal alltså. Men scenerna från kanadas vildmark ger ändå en 2a i betyg.
F-M-J
2019-12-16
Trots en större svacka i tempo så håller filmen. Svag fyra. DiCaprios oscar rulle.
live
2019-10-30
Inte en särskilt djup film, men vackra miljöer och häftigt filmat. Känns påkostad. Bra för att vara en historisk ”krigsfilm”/thriller.
andmoreagain
2019-01-29
En ok studie i stryktålighet.
dudson
2018-10-10
Sanslöst gripande film om mänskligt lidande & ondska. Vackert filmat och med guda -benådade insatser av Dicaprio / Hardy. Det man verkligen kommer ihåg är björn och häst scenerna som är extremt talande för överlevnads espekterna av mänskligt kämpande i motgång. 3+
RockSnack
2018-10-01
Jag vet inte vad det är med mig, men jag blir inte imponerad av filmer på samma sätt längre. Det känns som att man redan har sett allt tidigare. Denna var en svag fyra, men inte mer. Scenen med björnen var riktigt otäck och Tom Hardy gör ett bra jobb. Snyggt filmat, med.
fredrikj
2018-07-28
Testosteronfest och macho i superlativ.
StureStenhög
2018-07-15
En filmteknisk triumf på alla tänkbara vis. De häpnadsväckande miljöerna är fantastiskt snyggt filmade, och här finns en enorm närvarokänsla. Känslan av utsatthet inför en kompromisslös vildmark är mycket väl förmedlad, likaså pionjärlivet. Han har det sannerligen inte lätt Leo, men tyvärr blir storyn aldrig mer avancerad än så heller, och karaktärerna är genomgående endimensionella. Det finns nog att fascineras av här ändå, men tänk vad bra den här filmen hade kunnat bli om den faktiskt hade haft något att berätta
SciBoy
2018-02-25
Vackra miljöer. Väl berättat. Trots ett ganska långsamt tempo så blir det spännande eftersom filmen till stor del handlar om utsattheten i vildmarken. Fattar inte slutet.