2.2

The Ring Two

Rachel och hennes son Aidan har flyttat och försöker starta ett nytt liv efter Noahs död. Men plötsligt bryts tystnaden i den lilla by de lever i när en tonåring hittas död. Rachel drar kopplingarna till det ökända videobandet och ger sig av för att få reda på mer om Samaras mörka historia.

Originaltitel The Ring Two
Alternativ titel The Ring 2
Regissör Hideo Nakata
Manus Ehren Kruger
Genre 2000-tal, Skräck, Thriller, Drama, Mysterium
Skådespelare Sissy Spacek, Elizabeth Perkins, Gary Cole, Simon Baker (I), Naomi Watts, David Dorfman, Ryan Merriman, Emily VanCamp, Kelly Stables, Kelly Overton, Mary Elizabeth Winstead

kenzo2013
2018-05-11
Som vanligt så ska inte amerikaner göra en remake på utländska filmer.
idd
2018-01-28
Lika ointressant som amerikanska ettan..
2017-12-11
Lika usel som 1:an om inte ännu sämre!!!
2017-10-23
2016-09-18
Riktigt lika bra som ettan är den ju inte men den är ändå väldigt bra.
ThePatient
2016-02-28
B-känslan är påtaglig, vilket är synd då jag kan tänka mig att producenterna kände sig väldigt förhoppningsfulla då de lyckats få tag på regissören till det japanska originalet. Grundidén till varför berättelsen fortsätter är bra och Naomi Watts är en fin skådespelerska som lyckas bära resten av filmen tillräckligt bra, särskilt när hon får skippa familjemyset och spela ångest. Mycket svag trea.
picklessmulan
2015-01-02
Helt okej uppföljare på den mycket bättre The Ring. Härlig musik som höjer stämningen annars en ganska slät historia som dock är ganska spännande. Inte så skrämmande tyvärr. Stabil 3a
2014-11-30
Uppföjare inom skräckgenren brukar vara rent bedrövliga men denna film står, trots en svagare historia, som ett undantag. Dels beror det på "The ring"-filmerna får mitt hår att resa sig och jag tycker den lilla flicka är jävligt otäck. Naomi Watts och David Dorfman(Aidan) bidrar också mycket till kvalitén med mycket bra skådespel.
Adeoo
2014-07-22
Tyckte inte att den var så bra, 1:an är mycket bättre. 4/10
Tatty
2014-02-24
Uj, riktig spännande så att man blev rätt nervös. Tycker brunnar är läskiga.