2.7

The Rocker

En sparkad och sviken trummis får en andra chans att nå framgång. Robert "Fish" Fishman är en hängiven och passionerad trummis i det stora "hair metal"-bandet, Vesuvius, och lever ut rock'n roll-drömmen tills han som sagt får kicken. 20 år senare ber hans brorson honom om hjälp...

Originaltitel The Rocker
Regissör Peter Cattaneo
Manus Maya Forbes, Wallace Wolodarsky
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Rainn Wilson, Teddy Geiger, Josh Gad, Emma Stone, Christina Applegate, Jason Sudeikis, Jeff Garlin, Jane Lynch, Samantha Weinstein, Howard Hesseman, Will Arnett, Bradley Cooper, Fred Armisen, Lonny Ross, Jon Glaser, Demetri Martin, Aziz Ansari, Jon Cor, Jane Krakowski, Ellie Knaus, Laura de Carteret, Steve Adams (I), Mark Forward, Vik Sahay, Brittany Allen, Jonathan Malen, Rebecca Northan, Keir Gilchrist, Ennis Esmer

Brouhaha
2018-09-20
Man trodde det skulle bli en schysst rulle när det började med Armisen i rutan. Men han var inte med mycket alls, istället var det den där killen från den medelmåttiga remaken av det genialiska The Office. Han, och massa kids som sprang runt och betedde sig som kids. En film om kids, för kids. För vuxna män rekommenderar jag att titta på något annat. :)
Gröne_Orm
2018-08-18
Faktiskt en väldigt stabil rulle. Sentimental på ett bra sätt, otroligt vältajmad och en hel del fantastisk dialog.
Balal
2015-03-21
jag bara väntade på och väntade på att all heavy metal dom prata om skulle börja spel..
2014-12-22
Jag älskar den amerikanska versionen av "The Office" och en av anledningarna är suveräna och väldigt rolige Rainn Wilson som har huvudrollen i denna film. Jag hade inte så höga förväntningar om denna film innan men nu efteråt kan jag säga att den överraskade mig positivt. Jag var rädd att detta skulle vara en flamsig och förlöjligande film men istället tack vare bra skådespelarinsatser och ett småtrevligt manus så blir jag underhållen och glad när jag ser den. Mycket bra musik dessutom. 3+
Commandante
2013-03-30
Kul må-bra-film, trots att den är rätt förutsägbar och ganska slätstruken.
HerrNenne
2013-02-12
Musiken var ganska ointressant och plotten går lite för lätt fram, men filmen tjänar mycket på att den inte har nåt jättestort problem i tredje akten. Bra film.
MMeedendorp
2012-12-06
Underhållande film som hade sina ljuspunkter.
Danny_Boy
2012-11-22